Centura Craiova Sud: Rizzani face pasaj subteran pe sub magistrala CFR București – Timișoara. Constructorul scapă de rezilierea contractului

Rizzani Centura Craiova Sud

Constructorul Rizzani (Italia) lucrează la un pasaj subteran pe traseul centurii Craiova Sud la intersecția cu Magistrala CFR M 100 București – Craiova – Timișoara. Centura de 10 kilometri este la cel mult 10% execuție, iar termenul de finalizare a fost prelungit din august pentru decembrie 2023, dar CNAIR a decis să continue contractul, deși a amenințat cu rezilierea invocând mobilizarea insuficientă pe șantier (6% execuție în aproape un an). Rizzani urmează să înceapă și execuția celui mai mare contract de pe actuala Centură București, modernizarea a 14 kilometri între A1 și DN 5 (Jilava).

„Firma a reactualizat termenul de execuţie. Lucrarea ar fi trebuit să fie gata la finalul lui august. Dar le vom da o prelungire de termen pentru că au intervenit nişte probleme şi din partea noastră. Este vorba că nu am putut să le dăm tot amplasamentul. Iniţial nu s-a cerut aviz de la OMV. Acum s-au trezit că ei au o sondă acolo, care nu este funcţională, însă există. Aşa că a trebuit să luăm, din nou, autorizaţie de construire pentru anumite porţiuni. Aşadar, a fost vorba şi despre o întârziere din partea noastră. Aşadar, le vom prelungi termenul de finalizare până la finalul lui 2023”, a explicat pentru Gazeta de Sud Cosmin Petruț, directorul general interimar al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Craiova. 

Imagini cu lucrările pentru pasajul din zona localității doljene Malu Mare au fost publicate pe Canalul YouTube „Adi Neamțu”:




Contractul pentru construirea Centurii Craiova Sud a fost semnat pe 14 ianuarie 2022 cu firma din Italia, termenul de realizare fiind de 15 luni. Șoseaua cu o lungime de 10 km și o singură bandă pe sens face legătura între trei Drumuri Naționale: DN 6 Bucureşti – Craiova – Timişoara, DN 55 Craiova – Bechet şi DN 56 Craiova – Calafat. Traseul acoperă tranzitul prin sudul municipiului la mică distanţă de Uzina de Automobile Ford, iar prin nodul de la Cârcea şi DN 65 F se asigură legătura cu DN 65 Craiova – Piteşti şi viitorul Drum Expres DEx 12 Craiova – Piteşti. Valoarea contractului este de 196 milioane lei, din care 140 milioane finanțare europeană prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM 2014-2020).

De la Uzina Ford până la primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitești este în proiectare un drum rapid de 10 kilometri (detalii aici).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *