UMB poate începe lucrările pentru viaductul de 1,3 kilometri peste lacul Cernica pe lotul 4 al Autostrăzii București Nord. A fost emis Avizul de Mediu

Autostrada A 0 București Nord Lot 4 Cernica

Ministerul Mediului a emis Avizul de Mediu pentru viaductul de aproape 1,3 kilometri peste lacul Cernica, cea mai importantă structură proiectată pe lotul 4 al Autostrăzii A 0 București Nord. Astfel, Ministerul Transporturilor poate emite Autorizația de Construire completă pentru lotul de 4,5 kilometri dintre A 2- Cernica și DN 3 Pantelimon, iar UMB să înceapă lucările pentru toată lungimea viaductului, a transmis joi, 14 martie secretarul de stat Ionel Scrioșteanu.

Avizul de Mediu (studiul pentru cele 4 anotimpuri) a fost emis cu întârziere de o jumătate de an față de termenele pe care le estimau oficialii din Transporturi.

,,A fost emis Acordul de Mediu pentru Lotul 4 Nord

Agenția Națională pentru Protecția Mediului ANPM a emis zilele acestea Acordul de Mediu care cuprinde și restul lucrărilor afectate acum de ariile protejate, precum pasajul peste autostradă DJ301 și podul peste Lacul Cernica. Reamintesc faptul că Autorizația de Construire – Etapa I pentru execuția lucrărilor, care cuprinde autorizarea lucrărilor în zonele neafectate de modificările Acordului de Mediu, prin apariția ariilor protejate Lacul și Pădurea Cernica, a fost emisă anul trecut, conform căreia antreprenorul, Asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, va construi:
Pasaj peste calea ferată București Sud – Oltenița (km 51+077), care are o lungime de 504 m
Pod pe autostradă peste Lacul Cernica și drum de exploatare la km 49+157 (o primă parte din pod: Culeea C1, Pilele P1 și P2), care are o lungime de 1274 m
Urmează să emitem și aici Autorizația de Construire pentru această etapă, iar constructorul să înceapă lucrările.
Lotul 4 Nord al A0 are o lungime de 4,47 km, iar traseul acestuia se desfășoară pe teritoriul județului Ilfov între DN3 și începutul nodului rutier A2 (București-Constanța), pe raza localităţilor Pantelimon și Cernica. După ce Autostrada Bucureștiului intersectează DN3 la km 47+550, traseul acesteia se continuă ocolind proprietatea Mănăstirii Cernica, intersectează DJ301 și apoi traversează Lacul Cernica.” – Ionel Scrioșteanu



Lotul 4 continuă primul lot al A 0 Sud (lotul Alsim Alarko care se deschide la sfârșitul verii) și s eva conecta la Pantelimon cu lotul 3 Nord pe care îl vor construi chinezii de la CCECC.

Comentarii

  1. Oare popii nu se supun aceleiasi legislații ca muritorii de rand? De ce oare autostrada ocoleste proprietatea Mânăstirii Cernica? Cine plătește acel ocol? Prosti, nu? Adică, cetățeanul român.

  2. Ar fi interesant de știut ce conține acest misterios aviz de mediu. De ce întârzie de obicei cu lunile daca nu cu anii? Cred că cineva se bagă nepermis de mult în seamă și exagerează cu acest aviz. Știu, așa prevede legea o să-mi spuneți. Nu contest necesitatea avizului dar, de ce întârzie mereu acest aviz?

    • Dacă ți-ai pus această întrebare retorică și -odată cu trecerea vremii (anilor i.e.)- ai decis să o și postezi – înseamnă că bănuiești și răspunsul.
      Altfel, formal vorbind, mai există și alte tipuri de avize cum ar fi cele de la alte ministere. Bunăoară Ministerul Culturii (odinioară și al patrimoniului și siturilor istorice), MAPN, Ministerul Apelor și Pădurilor etc.
      Deci, la nevoie, se pot găsi destule avize !

  3. Terenul arabil al Manastirei Cernica, pe unde trebuia initial sa treaca autostrada A0, nu este monument istoric, dar vizitele facute la Iptana, prin 2004, a dus la schimbarea traseului care acum trece pe langa case.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *