CFR Infrastructură a semnat al treilea mare contract feroviar din PNRR : constructorul italian Astaldi primește alte 400 de milioane de Euro pentru modernizarea lotului 4 Ronaț-Arad (55 km.) pe Magistrala Caransebeș-Arad

tren de lucru Sursa foto: CFR Infrastructură

CFR Infrastructură și Astaldi (Italia) au semnat joi, al treilea mare contract feroviar finanțat prin PNRR : contractul pentru modernizarea lotului 4 al Magistralei Caransebeș-Timișoara-Arad, segmentul dintre Ronaț și Arad având o lungime de 55 de kilometri și o valoare de 2,1 miliarde lei (400 milioane Euro). Linia de tren M 100 Caransebeș – Timișoara – Arad și Cluj-Napoca – Oradea (M 300) sunt cele două mari proiecte feroviare cu finanțare prin PNRR, ambele având câte 4 loturi. Din cele patru loturi ale Magistralei Caransebeș-Timișoara-Arad sunt semnate loturile 3 și 4 (ambele cu Astaldi) iar pe M 300 Cluj -Oradea lotul 3, contract de 2,1 miliarde lei atribuit spaniolilor de la FCC. Astfel, pentru respectarea bornei din PNRR, semnarea a 50 % valoarea contractelor prin PNRR până la sfârșitul anului, CFR Infrastructură mai trebuie să semneze cel puțin un contract din cele cinci rămase.

Lucrările pe secțiunea Ronaț -Arad se fac pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h. pentru trenurile de călători respectiv 120 km/h. la cele de marfă. Durata contractului este de 102 luni din care 42 pentru proiectare și execuție și 60 de luni, garanția constructorului. Desemnarea câștigătorului pentru Lotul 4 s-a făcut pe 9 august (detalii aici) dar semnarea contractului a fost întârziată din cauza contestațiilor. Această secțiune de 55 km. va fi proiectată cu linie dublă pe aprox. 50 km. a transmis directorul general CFR Infrastructură, Ion Simu : ,,PNRR – CFR SA – contract de 2,18 MILIARDE lei pentru modernizarea infrastructurii feroviare pe secțiunea RONAȚ TRIAJ – ARAD

Am semnat contractul de modernizare a infrastructurii feroviare, în valoare de 2,18 miliarde lei, fără TVA, pentru Lotul 4 RONAȚ TRIAJ – ARAD, aferent obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Aradˮ, finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.
-Constructor: Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – Timișoara – Arad Lot 4
Valoare contract (proiectare și execuție) – 2,18 MILIARDE lei
Finanțare: fonduri nerambursabile PNRR
Durată implementare contract: 42 de luni (6 luni proiectare și 36 luni execuție)
OBIECTIVE:
lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe secțiunea RONAȚ TRIAJ – ARAD (lotul 4), în lungime de 54,86 km, pentru viteza maximă de 160 km/h
lucrări civile în stațiile Sânandrei, Băile Calacea, Orțișoara, Vinga, Sag și Aradu Nou
lucrări civile în 2 halte de călători,1 haltă comercială de mărfuri
lucrări de modernizare a lucrărilor de artă – 6 poduri și 39 podețe
sisteme automate de semnalizare la 7 de treceri la nivel cu calea ferată
lucrări specifice de exploatare feroviară
lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) și BLAI pe întregul traseu.
OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ și FEROVIARĂ:
►6 pasarele pietonale în stațiile Sânandrei, Băile Calacea, Orțișoara, Vinga, Șag și Aradu Nou
►1 pasarelă edilitară în Aradu Nou
►4 pasaje superioare în stațiile Sânandrei (DJ692A), Orțișoara (DJ693), Carani (DJ692), Vladimirescu (DN7)
►11 pasaje inferioare, dintre care 9 în Aradu Nou, 1 în stația Orțișoara, respectiv 1 pasaj în stația Sag
► panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 9.410 m;
► rampe de încărcare-descărcare în stațiile Orțișoara, Vinga și Aradu Nou” a transmis CFR Infrastructură.

 

 

Sursa foto: CFR Infrastructură

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *