Se semnează primul mare contract feroviar din PNRR : Lotul 3 al Magistralei CFR Caransebeș-Arad, câștigat de Astaldi pentru 1,4 miliarde lei

tren de lucru Sursa foto: CFR Infrastructură

CFR Infrastructură semnează, vineri, la Timișoara contractul pentru modernizarea lotului 3 al Magistralei CFR Caransebeș-Timișoara-Arad, primul mare contract feroviar finanțat din PNRR, potrivit unui anunț oficial. Lotul 3, Timișoara Est-Ronaț are o lungime de 13 kilometri, iar constructorul Astaldi (Italia) a câștigat licitația cu o ofertă de 1,4 miliarde lei. Prin PNRR, pentru modernizarea magistralelor Cluj-Oradea și Caransebeș-Arad (opt loturi cu peste 310 km. lungime totală)  sunt aproape 3 miliarde de Euro, finanțare europeană și de la Bugetul de Stat. Pentru Magistrala Caransebeș-Timișoara-Arad, Astaldi a câștigat loturile 1,3 și 4, iar pentru Magistrala Cluj-Oradea, lotul 4 de 2,4 miliarde lei (cel mai scump lot).

„Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că a fost desemnată oferta câștigătoare la procedura de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunea Timișoara Est – Ronaț Triaj (lotul 3), aferentă obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Aradˮ, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă. Oferta financiară depusă de Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – Timișoara – Arad Lot 3, în valoare de 1.440.433.361,02 lei, fără TVA, a fost desemnată câștigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii. Durata de implementare a contractului este de 102 luni, din care: 42 de luni pentru proiectare și execuția lucrărilor, 60 de luni reprezentând perioada de garanție a obiectivului. Sursa de finanţare a fost identificată și va fi asigurată prin Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil”, a transmis în iulie, CFR Infrastructură. 

Lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr. D (13,86 km), de la km 568+399, al liniei CF București – Jimbolia (indicativ 100), până la stația Timișoara Nord, după care se continuă pe linia CF Timișoara – Arad (indicativ 218), de la km 0+000, la km 008+183 (semnalul de ieşire din Ronaţ Triaj Gr. D). Lungimea traseului este de 13,86 km, de la intrarea în cap X stația Timișoara Est, până la semnal cap Y, din Ronaț Triaj Gr.D. Pe traseul existent calea ferată este simplă, electrificată, dotată cu instalație BLA și este dispusă atât în rambleu cu înălţimea de maxim 12 metri, cât și în debleu cu adâncimea de maxim 8 metri. Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar vizat, pentru modernizare, calea se va dubla. Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepţia tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru circulația cu viteza de 160 km/h.

Sursa foto: CFR Infrastructură

Comentarii

  1. Dar ruta Pitești – Rm Vâlcea via Vâlcelele, când o veți reface ❓
    Nu veți putea vreodată nici măcar să întrețineți construcțiile ceaușiste, dar să mai și realizați altele noi❗

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *