Asocierea de firme din Italia WeBuild (Astaldi) – Salcef SPA a câștigat licitația pentru modernizarea lotului Timișoara – Ronaț de pe Magistrala 100 Caransebeș – Timișoara – Arad, cea mai mare investiție feroviară cu fonduri prin PNRR. Lotul 3 Timișoara – Ronaț are o lungime de 13 kilometri, iar pe cea mai mare parte a traseului linia de tren se va dubla. Lucrările se fac pentru creșterea vitezei trenurilor de călători la maximum 160 km/h, potrivit CFR Infrastructură. Contractul poate fi semnat doar dacă nu se depun contestații. Tot Astaldi a câștigat și lotul 1 pe secțiunea Caransebeș – Lugoj, dar contractul nu a fost semnat pentru că s-a depus o contestație. Oferta Astaldi a fost de 1,4 miliarde lei.
„Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că a fost desemnată oferta câștigătoare la procedura de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunea Timișoara Est – Ronaț Triaj (lotul 3), aferentă obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Aradˮ, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă. Oferta financiară depusă de Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – Timișoara – Arad Lot 3, în valoare de 1.440.433.361,02 lei, fără TVA, a fost desemnată câștigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii. Durata de implementare a contractului este de 102 luni, din care: 42 de luni pentru proiectare și execuția lucrărilor, 60 de luni reprezentând perioada de garanție a obiectivului. Sursa de finanţare a fost identificată și va fi asigurată prin Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil”, a transmis CFR.
Lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr. D (13,86 km), de la km 568+399, al liniei CF București – Jimbolia (indicativ 100), până la stația Timișoara Nord, după care se continuă pe linia CF Timișoara – Arad (indicativ 218), de la km 0+000, la km 008+183 (semnalul de ieşire din Ronaţ Triaj Gr. D). Lungimea traseului este de 13,86 km, de la intrarea în cap X stația Timișoara Est, până la semnal cap Y, din Ronaț Triaj Gr.D. Pe traseul existent calea ferată este simplă, electrificată, dotată cu instalație BLA și este dispusă atât în rambleu cu înălţimea de maxim 12 metri, cât și în debleu cu adâncimea de maxim 8 metri. Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar vizat, pentru modernizare, calea se va dubla. Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepţia tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru circulația cu viteza de 160 km/h.