S-a semnat contractul pentru modernizarea DN 4 în Popești-Leordeni. DN 4 se lărgește la patru benzi între București și Pasajul Popești-Leordeni de pe Centura Capitalei

DN 4 Popești Leordeni

Contractul pentru modernizarea Drumului Național 4 în orașul Popești-Leordeni (Ilfov) a fost semnat luni, 5 februarie 2024, între Primăria Popești-Leordeni și asocierea Acvatot – WayDesign Solutions, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Lărgirea DN 4 București – Oltenița între ieșirea din București și Pasajul Popești-Leordeni de pe Centura Capitalei se face pe o lungime de 4 kilometri, costă aproape 64 de milioane lei, iar lucrările ar trebui să înceapă la vară după finalizarea proiectării care durează 3 luni. Lărgirea DN 4 este un proiect al CNAIR care asigură finanțarea, dar descentralizat către autoritățile locale, primăria Popești-Leordeni urmând să fie responsabilă de derularea contractului pentru proiectare și execuție.

„A fost semnat contractul pentru modernizarea DN 4 (Șoseaua Olteniței) la 4 benzi, sectorul de drum cuprins între Danubiana și intrarea în București, contractantul fiind Asocierea S.C. ACVATOT S.R.L – S.C WAYDESINGSOLUTION S.R.L. În cadrul contractului, constructorul trebuie să realizeze:

4,15 km lungime
lărgirea la 2 benzi pe sens
intersecție semaforizată DN4 x Strada Drumul Fermei
intersecție semaforizată DN4 x Strada Maica Tereza
sens giratoriu dublu în zona Pieței Sfânta Maria nr. 1
amenajarea trotuarelor și a spațiilor verzi
modernizarea sistemului de iluminat public
canalizare pluvială
rețele de utilități subterane.
Durata lucrărilor este de 15 luni, din care 3 luni pentru perioada de proiectare și 12 luni pentru perioada de execuție, iar valoarea contractului este de 63.550.907,86 milioane lei + TVA, sursa de finanțare fiind asigurată prin intermediul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și a CNAIR din fonduri europene nerambursabile, prin cadrul Programului Transport PT 2021-2027. Acest proiect se încadrează în politica liberală de creștere a capacității administrative a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere CNAIR prin descentralizarea proiectelor mici și mijlocii către primării și consilii județene, pe care o aplicăm încă din 2020, prevăzute în Planul Investițional”, a transmis Scriosteanu.
Centura Capitalei a fost lărgită la 4 benzi pe aproape 4 kilometri în zona Pasajului de la Popești-Leordeni, iar în martie/iunie Alsim Alarko va deschide încă 13 kilometri din A0 până la Popești-Leordeni și legătura la Autostrada Soarelui de pe Lotul 1.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *