Contractul pentru Centura Bușteni-Azuga, plimbat între instanțe : Curtea de Apel București a trimis contestația Ozaltin la Curtea de Apel Ploiești

Modificare importantă licitație centura Bușteni Azuga prețul ofertei 40 % Licitație centura Bușteni Azuga

Consiliul Județean Prahova nu poate semna cu prahovenii de la CONI contractul pentru proiectarea și execuția Centurii Bușteni-Azuga. Curtea de Apel București a declinat competența pentru contestația turcilor de la Ozaltin către Curtea de Apel Ploiești, conform datelor publice pe care le-a consultat Economedia.  Autoritatea contractantă este Consiliul Județean Prahova, nu CNAIR pentru care apelurile la deciziile CNSC se judecă la Curtea de Apel București (CAB). Practic, fără o decizie a instanței, contractul de aprox. 600 de milioane lei încă nu poate fi semnat.

Decizia Curții de Apel București a fost dată miercuri, 10 aprilie și publicată joi, 11 aprilie :

,,Ora estimata: 9:00
Complet: 10-Completul 1 Recurs Achiziţii Publice
Tip solutie: Declina soluţionarea cauzei
Solutia pe scurt: Admite exceptia necompetentei teritoriale. Declina competenta de solutionare a cauzei in favoarea Curtii de Apel Ploiesti. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor, prin mijlocirea grefei instanţei, azi, 10.04.2024.
Document: Hotarâre    10.04.2024″ -Decizia Curții de Apel București la contestația pentru Centura Bușteni-Azuga

Constructorul Ozaltin (Turcia) care lucrează pe primul lot al Drumului Expres Craiova-Pitești a depus contestație la Curtea de Apel București, deși Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a admis, dar în parte contestația din decembrie 2023. Din plângerea pe care a studiat-o Economedia, rezultă că, la Consiliul Județean Prahova, Comisia de Evaluare a respins oferta Ozaltin ca inadmisibilă, iar CNSC a menținut decizia, prin urmare prahovenii de la Coni care lucrează pe lotul 2 al Autostrăzii Moldovei (A 7) rămân câștigători.

Asocierea condusă de constructorul prahovean CONI care lucrează pe lotul 2 al Autostrăzii Moldovei a câștigat în decembrie 2023 licitația pentru proiectarea și execuția Centurii Bușteni – Azuga, dar contractul de aproximativ 600 de milioane de lei nu poate fi semnat după decizia CNSC, potrivit documentelor pe care le-a consultat Economedia. Ozaltin este constructorul care modernizează DN 6 Alexandria – Craiova și lucrează pe primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitești. Coni și Ozaltin au concurat și la prima licitație pentru Centura Bușteni.

La a doua licitație lansată pentru Centura Bușteni – Azuga, CJ Prahova a primit oferte de la Coni (România), Itinera Spa (Italia) și Ozaltin (Turcia), iar după mai multe amânări a desemnat câștigătoare oferta Asocierii CONI (Leader),SC GOTT STRASSE SRL,PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L.,DRUM POD INVEST,”NVO „TRANSINZHINIRYNG” LLC, Automagistral – Pivden. În vară, CJ Prahova modifica „în timpul jocului” punctajul pentru oferta financiară, de la 70% la 40%, după cum Economedia a explicat în iulie 2023. CJ Prahova nu a anunțat public desemnarea CONI, ultimul comunicat de presă postat pe site fiind cel referitor la Centura Comarnic (detalii aici).

În contestația depusă la CNSC, Ozaltin acuză Consiliul Județean Prahova că i-a descalificat oferta și a derulat licitația cu evaluarea ofertei CONI netransparent. Totodată, constructorul turc susține că oferta prahovenilor trebuie descalificată pentru că nu ar respecta condițiile de calificare/ experiență similară în proiectare, iar oferta financiară nu este corelată cu cea tehnică.

Centura Bușteni – Azuga va avea un tunel cu o lungime de 90 de metri care subtraversează oblic DN 1 și Magistrala CFR București – Brașov, dar și un semitunel cu o lungime de 200 de metri, parțial îngropat la intrare în Azuga, cele două lucrări de artă fiind printre cele mai dificile de pe traseul complet de 9 kilometri prevăzut pentru șoseaua care va funcționa ca o centură a celor două stațiuni, după cum a explicat Economedia. Traseul propus pentru drumul de descărcare are o lungime totală de 9,434 km și este structurat astfel:

– Tronson I: km 0+000 (intersecţie cu breteaua de descărcare a autostrăzii A3 între Sinaia şi Poiana Ţapului – DN 1, km 127+600) – km 1+600, lungime 1,60 km (extravilan);

– Tronson II: km 1+630 (ieşire din DN 1, km 128+300 prin dreapta) – km 6+760 (intrare în DN 1, km 133+500 prin dreapta), lungime 5,13 km (intravilan Buşteni);

– Tronson III: începe la intersecţia cu breteaua de descărcare a autostrăzii A3 între Buşteni şi Azuga – DN 1, km 133+550 prin dreapta, lungime 0,52 km (extravilan);

– Tronson IV: km 7+250 (ieşire din DN 1, km 134+050 prin dreapta) – km 9+434 (intrare în DN 1, km 133+500 prin dreapta).

Lucrări de artă prevăzute: pasaj peste râul Prahova şi CF km. 1+835 ÷ 2+445; pod peste râul Prahova la km. 2+665; pod peste râul Prahova la km. 2+955; pod peste pârâul Jepilor la km. 3+825; pod peste râul Prahova la km 4+195; subtraversare strada Zamora km 4+685; pod peste râul Prahova la km 5+495; viaduct km 5+955; pod peste râul Prahova la km. 7+165; subtraversare DN 1 și CF km 7+480 ÷ 7+530; pod peste râul Prahova la km 8+095; pod peste râul Prahova la km 8+255; pod peste râul Prahova la km 8+375; pod peste râul Prahova la km 8+515; pod peste râul Prahova la km 8+605; semitunel km 8+935÷9+075; pasaj peste râul Prahova şi CF km 9+085 ÷ 9+310”, arată nota de fundamentare.

Memoriul tehnic pe care l-a realizat proiectantul Irimat propune 10 poduri peste râul Prahova, un pod peste pârâul Jepilor, câte două pasaje peste râul Prahova și Calea Ferată (Magistrala 300) și două subtraversări: strada Zamorei și DN 1 – CF București – Brașov. De asemenea, la km 9 al centurii, la Azuga, va fi realizat un semitunel. Viteza de proiectare a drumului, specific pentru clasa III și zona de munte este de 60 km/h.

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, președintele CJ Prahova Iulian Dumitrescu și directorul CNAIR Cristian Pistol au „inaugurat” pe 6 noiembrie 2023 șantierul Centurii Comarnic. Constructorul Frasinul este în grafic pe șantierul șoselei de 6 kilometri, dar nu garantează finalizarea lucrărilor până la sfârșitul acestui an.

 

Licitație centura Bușteni Azuga

Comentarii

  1. situatia se poate rezolva simplu:
    -se realizeaza cate doua sensuri giratorii la intrarea/iesirea din cele doua orase;
    -se monteaza parapeti despartitori ai sensurilor de circulatie pe toata lungimea soselei din cele 2 orase;
    -se interzice parcarea auto pe sosea in cele doua orase;
    -se desfinteaza trecerile de pietoni la nivel, iar cele supraterane/subterane sa aiba planuri inclinate de pe fiecare trotuar, astfel incat sa le poata folosi si persoanele infirme, batrani, etc

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *