Coni, Itinera SPA și Ozaltin au depus oferte pentru contractul centurii Bușteni – Azuga. Este a treia încercare a CNAIR și CJ Prahova pentru varianta Bușteni

Modificare importantă licitație centura Bușteni Azuga prețul ofertei 40 % Licitație centura Bușteni Azuga

Trei oferte au fost depuse la licitația pentru proiectarea și execuția Centurii Bușteni – Azuga, o variantă de ocolire pentru stațiunea Bușteni, zona „critică” de pe DN 1 Valea Prahovei. Ofertele la contractul de 604 milioane lei au venit de la constructorii Coni (România), Itinera Spa (Italia) și Ozaltin Turcia. Este a doua licitație pe care o desfășoară Consiliul Județean Prahova pentru proiectul nou centură Bușteni – Azuga și a treia licitație de până acum, prima fiind a CNADNR (actuala CNAIR) în 2015.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Ofertele și Asocierile de constructori în ordinea depunerii:

1. Ofertant unic : Itinera Spa (constructorul Pasajului Popești-Leordeni)

2. Asociere: OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Leader),VISIO CONSTRUCTION WORKS (Constructorul primului lot al Drumului Expres Craiova – Pitești)

3. Asociere: CONI (Leader),SC GOTT STRASSE SRL,PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L.,DRUM POD INVEST,”NVO “TRANSINZHINIRYNG” LLC, Automagistral-Pivden (constructor pe lotul 2 al Autostrăzii Moldovei, lider fiind Trace – Bulgaria).

Analize Economedia

Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar

La prima licitație CJ Prahova a descalificat ofertele Ozaltin (Turcia) și Coni (România), iar pe 26 iunie a lansat a doua procedură având termen inițial pentru depunerea ofertelor 31 iulie. Însă la jumătatea lunii s-a efectuat și o modificare importantă chiar în timpul licitației: ponderea componentei financiare a scăzut de la 70% la doar 40%, după cum Economedia a explicat aici. Ulterior, pe 20 iulie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, CJ Prahova a transmis prelungirea termenului până la 16 august 2023. De asemenea, constructorii au depus 66 de solicitări de întrebări și clarificări, iar în cazul unor răspunsuri, Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) arată că acestea nu au fost clare și complete: „Abateri identificate – aspecte de regularitate și calitate. In fapt: La nivelul documentului „Răspuns consolidat” există răspunsuri a căror formulare nu este clară și completă”.

Centura Bușteni – Azuga va avea un tunel cu o lungime de 90 de metri care subtraversează oblic DN 1 și Magistrala CFR București – Brașov, dar și un semitunel cu o lungime de 200 de metri, parțial îngropat la intrare în Azuga, cele două lucrări de artă fiind printre cele mai dificile de pe traseul complet de 9 kilometri prevăzut pentru șoseaua care va funcționa ca o centură a celor două stațiuni, după cum a explicat Economedia. Traseul propus pentru drumul de descărcare are o lungime totală de 9,434 km și este structurat astfel:

– Tronson I: km 0+000 (intersecţie cu breteaua de descărcare a autostrăzii A3 între Sinaia şi Poiana Ţapului – DN 1, km 127+600) – km 1+600, lungime 1,60 km (extravilan);

– Tronson II: km 1+630 (ieşire din DN 1, km 128+300 prin dreapta) – km 6+760 (intrare în DN 1, km 133+500 prin dreapta), lungime 5,13 km (intravilan Buşteni);

– Tronson III: începe la intersecţia cu breteaua de descărcare a autostrăzii A3 între Buşteni şi Azuga – DN 1, km 133+550 prin dreapta, lungime 0,52 km (extravilan);

– Tronson IV: km 7+250 (ieşire din DN 1, km 134+050 prin dreapta) – km 9+434 (intrare în DN 1, km 133+500 prin dreapta).

Lucrări de artă prevăzute: pasaj peste râul Prahova şi CF km. 1+835 ÷ 2+445; pod peste râul Prahova la km. 2+665; pod peste râul Prahova la km. 2+955; pod peste pârâul Jepilor la km. 3+825; pod peste râul Prahova la km 4+195; subtraversare strada Zamora km 4+685; pod peste râul Prahova la km 5+495; viaduct km 5+955; pod peste râul Prahova la km. 7+165; subtraversare DN 1 și CF km 7+480 ÷ 7+530; pod peste râul Prahova la km 8+095; pod peste râul Prahova la km 8+255; pod peste râul Prahova la km 8+375; pod peste râul Prahova la km 8+515; pod peste râul Prahova la km 8+605; semitunel km 8+935÷9+075; pasaj peste râul Prahova şi CF km 9+085 ÷ 9+310″ -Nota de Fundamentare.

Memoriul tehnic pe care l-a realizat proiectantul Irimat propune 10 poduri peste râul Prahova, un pod peste pârâul Jepilor, câte două pasaje peste râul Prahova și Calea Ferată (Magistrala 300) și două subtraversări: strada Zamorei și DN 1 – CF București – Brașov. De asemenea, la km 9 al centurii, la Azuga, va fi realizat un semitunel. Viteza de proiectare a drumului, specific pentru clasa III și zona de munte este de 60 km/h.

Contractul pentru Centura Comarnic a fost semnat pe 22 mai cu Asocierea Frasinul – Arthenis.