Modernizarea liniei de tren Cluj Napoca- Suceava : CFR Infrastructură a semnat contractul pentru proiectarea secțiunii Apahida-Ilva Mică cu o lungime de 119 km. /Reabilitarea liniei se va face pentru o viteză maximă de 160 km/h

CFR SA modernizare CF Sursa CFR Infrastructură

CFR Infrastructură a semnat luni cu firma Egis, contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate și al proiectului tehnic pe secțiunea Apahida-Ilva Mică (119 km.) primul lot al liniei Cluj Napoca-Suceava care va intra în programul de modernizare. Reabilitarea liniei Cluj-Suceava ( lungime 310 km.) se face pentru creșterea vitezei trenurilor de călători la 160 km/h. Pentru următoarea secțiune, Ilva Mică – Pojorâta (106 km), segmentul central al traseului feroviar dintre Cluj Napoca și Suceava, CFR Infrastructură a semnat în ianuarie contractul de proiectare cu Baicons, valoarea fiind de 50 de milioane lei.

Contractul pentru secțiunea Apahida-Ilva Mică a fost semnat pentru 29 de milioane lei și o durată de 23 de luni : ,,

START pentru 𝑚𝑜𝑑𝑒𝑟𝑛𝑖𝑧𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑙𝑖𝑛𝑖𝑒𝑖 𝐶𝐹 𝐴𝑃𝐴𝐻𝐼𝐷𝐴 – 𝐼𝐿𝑉𝐴 𝑀𝐼𝐶Ă (119 km)
Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA și Asocierea EGIS ROMANIA S.A – EGIS RAIL S.A. – ITALROM INGINERIE INTERNATIONALĂ S.R.L au semnat contractul, în valoare de 29.677.400 lei (fără TVA), pentru elaborarea 𝑠𝑡𝑢𝑑𝑖𝑢𝑙𝑢𝑖 𝑑𝑒 𝑓𝑒𝑧𝑎𝑏𝑖𝑙𝑖𝑡𝑎𝑡𝑒 ș𝑖 𝑎 𝑝𝑟𝑜𝑖𝑒𝑐𝑡𝑢𝑙𝑢𝑖 𝑡𝑒h𝑛𝑖𝑐, în vederea modernizării liniei CF 𝐴𝑃𝐴𝐻𝐼𝐷𝐴 – 𝐼𝐿𝑉𝐴 𝑀𝐼𝐶Ă (subsecțiunea I a tronsonului Apahida – Suceava), pentru viteza maximă de circulație a trenurilor de călători cu 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfă.
-Studiul de fezabilitate și Proiectul Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată pe subsecțiunea I 𝐴𝑝𝑎h𝑖𝑑𝑎 – 𝐼𝑙𝑣𝑎 𝑀𝑖𝑐ă, î𝑛 𝑙𝑢𝑛𝑔𝑖𝑚𝑒 𝑑𝑒 119 𝑘𝑚, au drept scop identificarea soluției optime din punct de vedere tehnic, operațional, economic, financiar, al impactului asupra mediului și al schimbărilor climatice.
-Obiectivul general al contractului de prestări servicii este modernizarea infrastructurii feroviare între Apahida și Ilva Mică, pentru integrarea unui transport durabil între regiunea Centrală și Nord-Estică a țării, asigurarea dezvoltării socio-economice a zonelor traversate, îmbunătățirea competitivității economice a României și asigurarea condițiilor necesare pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate pe rețeaua TEN-T.”
Linia de tren dintre Cluj Napoca şi Suceava prezintă uzură şi degradări accentuate, instalaţiile sunt vechi, iar clădirile şi peroanele necesită lucrări de reparaţii şi modernizare. Valoarea licitaţiilor pentru cele trei secţiuni feroviare Apahida – Ilva Mică (119 km), Ilva Mică – Pojorâta (106 km) respectiv Pojorâta – Suceava (85 km) este de aproximativ 150 de milioane de lei, iar termenul de realizare este de 23 de luni. Această linie face parte din reţeaua europeană TEN-T şi asigură legătura între două coridoare europene: Linia de cale ferată Apahida – Suceava, parte din rețeaua centrală TEN-T, asigură prin tronsoanele Coșlariu – Apahida și Suceava – Pașcani legătura între Coridorul Rin – Dunăre, ramura nordică (Curtici – Arad – Coşlariu – Sighişoara – Braşov – Bucureşti – Constanţa) și traseul fostului Coridor pan-european IX (Giurgiu – Bucureşti – Ploieşti – Focşani – Bacău – Paşcani – Iaşi – Ungheni).
Sursa Foto CFR Infrastructură

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. 23 de luni cu tergiversarile de rigoare numai proiectare DOI ani.
    5 ani executie!
    Final in 2030!
    E atat de departe!
    Doi sau trei ani sa se proiecteze o cale ferata existenta???
    Absurd!!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.