CFR Infrastructură și Astaldi (Italia) au semnat joi, al treilea mare contract feroviar finanțat prin PNRR : contractul pentru modernizarea lotului 4 al Magistralei Caransebeș-Timișoara-Arad, segmentul dintre Ronaț și Arad având o lungime de 55 de kilometri și o valoare de 2,1 miliarde lei (400 milioane Euro). Linia de tren M 100 Caransebeș – Timișoara – Arad și Cluj-Napoca – Oradea (M 300) sunt cele două mari proiecte feroviare cu finanțare prin PNRR, ambele având câte 4 loturi. Din cele patru loturi ale Magistralei Caransebeș-Timișoara-Arad sunt semnate loturile 3 și 4 (ambele cu Astaldi) iar pe M 300 Cluj -Oradea lotul 3, contract de 2,1 miliarde lei atribuit spaniolilor de la FCC. Astfel, pentru respectarea bornei din PNRR, semnarea a 50 % valoarea contractelor prin PNRR până la sfârșitul anului, CFR Infrastructură mai trebuie să semneze cel puțin un contract din cele cinci rămase.
Lucrările pe secțiunea Ronaț -Arad se fac pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h. pentru trenurile de călători respectiv 120 km/h. la cele de marfă. Durata contractului este de 102 luni din care 42 pentru proiectare și execuție și 60 de luni, garanția constructorului. Desemnarea câștigătorului pentru Lotul 4 s-a făcut pe 9 august (detalii aici) dar semnarea contractului a fost întârziată din cauza contestațiilor. Această secțiune de 55 km. va fi proiectată cu linie dublă pe aprox. 50 km. a transmis directorul general CFR Infrastructură, Ion Simu : ,,PNRR – CFR SA – contract de 2,18 MILIARDE lei pentru modernizarea infrastructurii feroviare pe secțiunea RONAȚ TRIAJ – ARAD