Autostrada Bacău-Pașcani : Ministerul Transporturilor a avizat indicatorii tehnico -economici, ultimul pas înainte de lansarea licitației/Autostrada costă 6 miliarde de lei și are finanțare prin PNRR

Autostrada A7 macheta Machetă pentru Autostrada A7 Sursa foto: Consitrans

Ministerul Transporturilor a avizat luni, indicatorii tehnico-economici pentru Autostrada Bacău-Pașcani, practic ultimul pas înainte de lansarea licitației pentru execuție, a anunțat secretarul de stat Ionel Scrioșteanu. Autostrada Bacău-Pașcani, ultima secțiune a proiectului A 7 Ploiești-Pașcani are o lungime de 77 kilometri și un cost estimat de 6,2 miliarde lei. Valoarea mare, de peste un miliard de euro se explică prin numeroasele structuri și lucrări de artă : 112 pasaje, viaducte, structuri casetate și 9 noduri rutiere. Comisia Europeană a acceptat finanțarea Autostrăzii prin PNRR atât pentru a reduce riscul de accidente rutiere pe DN 2 E85 cât și pentru că, proiectul prevede încă din faza de execuție stații pentru încărcarea mașinilor electrice (componenta verde/sustenabilitate) și perdele forestiere : ,,

Autostrada Bacău-Pașcani 
Am avizat indicatorii tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții Autostrada Bacău-Pașcani, în cadrul Consiliului Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Soluțiile tehnice propuse în cadrul proiectului tehnic al autostrăzii Bacău-Pașcani înglobează toate elementele necesare pentru execuția unei autostrăzi la cel mai înalt standard de calitate, în raport cu cele mai noi cerințe în domeniu.
Autostrada va avea o lungime de 77,3 km. 112 poduri, pasaje, viaducte și structuri casetate, 9 noduri rutiere, vor exista drumuri de întreținere pe stânga și pe dreapta, pe toată lungimea autostrăzii cu o lățime de 3,5 m, vor fi parcări de scurtă durată, spații pentru încărcarea autoturismelor electrice și perdele forestiere cu rol anti-înzăpezire pe aproximativ 140 ha. Valoarea totală a investiției este estimată la 6,2 miliarde de lei, fără TVA. Finanțarea pentru execuția lucrărilor aferente Autostrăzii Bacău-Pașcani va fi asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență PNRR” a transmis Scrioșteanu.
Din cele patru secțiuni ale Autostrăzii A 7 Ploiești -Pașcani, doar primul segment, Ploiești-Buzău este licitat și cu constructori desemnați. Pentru secțiunea Buzău-Focșani licitația a fost lansată în februarie în timp ce, pentru cel mai lung lot, Focșani -Bacău 96 km. se așteaptă varianta finală a proiectului tehnic al Consitrans după observațiile CNAIR.

 

Machetă pentru Autostrada A7 Sursa foto: Consitrans

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *