Constructorul italian Pizzarotti câștigă și după reevaluare contractul pentru proiectarea și execuția primului lot al Centurii București Nord, un contract lansat în licitație acum trei ani, dar blocat din cauza contestațiilor. Pe 9 august, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunța ,,desemnarea definitivă” a antreprenorului italian, dar grecii de la Intrakat au depus contestație.
Însă, procedura pentru lotul A1- DN 1 nu este finalizată. În această etapă sunt posibile noi contestații, a explicat marți, șeful CNAIR, Cristian Pistol : ,,Am desemnat astăzi câștigătorul pentru proiectarea și execuția lotului 1 al A0 Nord (17,5 km) ! Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA Italia S.p.A. – RETTER Projectmanagement are la dispoziție 815,07 milioane de lei (fără TVA), pentru a finaliza contractul în 34 de luni (12 luni perioada de proiectare și 22 luni perioada de execuție a lucrărilor).
Pe acest lot de autostradă vor fi construite inclusiv 2 pasaje de o complexitate tehnică ridicată.
– un pasaj cu o lungime de 733 m peste CF101 București – Pitești DN7)
– un pasaj cu lungime de 650 m peste râul Colentina, CF 300 București – Ploiești și CF Mogoșoaia – Buftea
Traseul Autostrăzii de Centură Bucureşti Nord – Lotul 1 se desfășoară pe teritoriul județului Ilfov între DJ 601A (Dragomirești Vale – Bâcu) și DN 1 în dreptul localității Corbeanca. Semnarea contractului va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea acestora.” Cristian Pistol.
Pe lotul 2 DN 1 – DN 2 Corbeanca-Afumați lucrează constructorul român UMB, pentru lotul 3 DN 2- DN 3 (9 km.) este desemnat un constructor din China, iar pentru lotul 4 Cernica-A3, UMB a început luna aceasta primele decopertări.