Constructorul Nurol (Turcia) a mobilizat 150 de drumari și 65 de utilaje pe lotul 3 al Autostrăzii Moldovei (A 7) unde lucrările pregătitoare au început luna trecută (1 martie). Contractul pentru lotul Pietroasele/Spătaru -Buzău cu o lungime de 14 km. a fost semnat la finalul anului trecut, iar Asocierea Nurol-Makyol are termen de 20 de luni pentru finalizarea lucrărilor.
Pe șantierul lotului 3, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu a precizat că, pe lângă lucrări pregătitoare (deminare, descărcare arheologică) se lucrează la prima stație de betoane, iar prima foreză a început forarea piloților. Pe traseul de 8 kilometri sunt prevăzute 8 poduri și pasaje, cel peste DN 2 B Buzău-Brăila și liniile CFR fiind cea mai complexă structură, podul având o lungime de 1260 de metri :
Am fost în prima vizită pe șantierul Lotului 3 Pietroasele -Buzău al Autostrăzii Moldova A 7 (Ploiești – Buzău), cel de al 13-lea lot și ultimul, de fapt, din A7, pe care antreprenorul a început execuția lucrărilor luna trecută. Stadiul acestui nou șantier este următorul:
– astăzi erau mobilizați peste 150 muncitori și 65 utilaje
–a început realizarea organizării de șantier
–se află în curs cercetarea arheologică pe 3 situri, activitate care este în grafic și care nu va afecta termenul de realizare a lucrărilor
– a început amplasarea primei stații de producere a betonului
– este în curs de realizare decopertarea stratului vegetal, acțiune realizată pe 80% din suprafața traseului
– a început îmbunătățirea terenului de fundare cu liant hidraulic, acțiune realizată la 40% din suprafața decopertată
– a fost adusă în șantier prima foreză pentru realizarea piloților necesari podurilor și pasajelor, iar aceasta a și început forajele, fiind deja forați, armați și turnați primii 5 piloți
–săptămâna viitoare sosește în șantier încă o foreză, care va începe forajele la cel mai lung pasaj de pe acest lot de cca 1200 metri peste DN2B și calea ferată:
– la sfârșitul lunii mai va ajunge și cea de-a treia foreză
– a început demontarea stației de asfalt folosită la fosta lucrare (3B5 Nusfălau – Suplacu de Barcău a A3), urmând a fi adusă pe acest șantier
– constructorul va realiza cu prioritate conexiunea lotului 1 din A7 Buzău – Focșani cu DN2B, prin bretele de intrare/ieșire
Pe acest lot, sunt prevăzute următoarele lucrări principale:
– 13,9 km lungime traseu
– 2 noduri rutiere
– 8 poduri și pasaje, dintre care un pasaj de complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1260 metri
– 1 parcare (stânga/dreapta) tip S3
– 1 Centru de Întreținere și Coordonare
– perdele forestiere (35.6247 ha)
– 12 spații de încărcare a autoturismelor electrice.
Mobilizarea antreprenorului este bună, acest proiect fiind cel de-al doilea pe care îl realizează acest constructor, după Secțiunea 3B5 Nuşfălau – Suplacu de Barcău a Autostrăzii A3, tronsonul Gilău – Borș, pe care a finalizat-o în termenul prevăzut (septembrie 2023).” – Ionel Scrioșteanu.
În această toamnă ar trebui să fie deschise primele două loturi dintre Ploiești și Buzău (49 km. între Ploiești A 3 -Spătaru), dar și
primul lot al secțiunii Buzău-Focșani, la doar 30 % execuție. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu
a promis toți cei 82 km. dintre Buzău și Focșani, deși constructorul UMB a spus că ,,speră” deschiderea până la finalul anului.