Au început lucrările pregătitoare pe lotul 3 al Autostrăzii Moldovei, iar CNAIR a făcut prima verificare în organizarea de șantier a Asocierii de constructori din Turcia Nurol – Makyol. Ordinul pentru începerea lucrărilor (descărcare arheologică, deminare, decopertare) este emis începând cu data de 1 martie 2024, constructorul având termen 20 de luni pentru lotul de 14 kilometri dintre Pietroasele/Spătaru și Buzău.
„Verificare lucrări pe Lotul 3 al autostrăzii A7 – Pietroasele – Municipiul Buzău. Pe sectorul cu o lungime de 13,9 km, lucrările au început pe data de 1 martie 2024, așa cum era prevăzut în contract. Asocierea de constructori turci Nurol Inșaat Ve Ticaret Anonim Șirketi – Makyol Inșaat Sanayi Turizm Ve Ticaret Anonim Șirketi are la dispoziție 20 de luni și 1,09 miliarde de lei (fără TVA) pentru finalizarea lucrărilor. Pe lângă construirea acestei porțiuni de autostradă, vor fi ridicate 7 poduri și pasaje, 2 noduri rutiere, un centru de întreținere și 2 spații de servicii. În aceste zile se lucrează la organizarea de șantier și la decopertarea terenului”, a transmis CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Buzău.
Sursa foto: CNAIR
Asocierea de constructori din Turcia Nurol – Makyol va lucra și cu cu subcontractori români, până la 70-80% din personal, a spus reprezentantul constructorului, în februarie 2024, cu ocazia semnării contractului pentru primul lot al Autostrăzii Unirii. Lotul Pietroasele/Spătaru – Buzău are o lungime de 14 kilometri și costă un miliard de lei cu finanțare parțială din PNRR, componenta împrumuturi. Nurol este constructorul care a lucrat pe lotul de 14 km Nușfalău – Suplacu de Barcău inaugurat în septembrie 2023, iar Makyol a devenit al doilea constructor din România după numărul kilometrilor de autostradă contractați (68 km, A13 Sibiu – Făgăraș).
Pe primele două loturi ale A7, Asocierile Pizzarotti – Retter și Coni – Trace trebuie să termine cei 49 de kilometri în această toamnă, cu descărcare provizorie lângă Spătaru, în lipsa lotului 3.