Proiectul tehnic pentru secțiunea de Autostradă Buzău-Focșani a fost avizat vineri în Consiliul Tehnico-Economic al Companiei de Drumuri, o etapă foarte importantă înainte de lansarea licitației pentru execuție. În urmă cu o săptămână, Ministerul Transporturilor a transmis Guvernului indicatorii tehnico-economici pentru secțiunea de autostradă cu o lungime de 82 de km. și un cost estimat de 7,2 miliarde lei. După aprobarea în CTE -ul CNAIR poate începe pregătirea caietului de sarcini pentru procedura de achiziție, a anunțat ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu : ,,Consiliului Tehnico Economic al CNAIR a avizat astăzi proiectul tehnic pentru autostrada Buzău – Focșani ce va avea o lungime de peste 82 de km. Este un pas important pentru construcția acestei autostrăzi. Acum CNAIR poate începe pregătirea documentației pentru scoaterea la licitație a contractului de execuție.”
Tronsonul Buzău – Focșani este a doua secțiune a Autostrăzii A7 Ploiești – Pașcani, are o lungime de 82 de kilometri și un cost estimat de 7,2 miliarde de lei, potrivit documentului. CNAIR a decis ca acest sector să fie împărțit în 4 loturi, iar durata de execuție este de 3 ani. Sunt prevăzute peste 40 de lucrări de artă: 23 de poduri, 15 structuri peste autostradă și 3 pasaje peste calea ferată. Pe traseu sunt prevăzute și șase noduri rutiere. Autostrada Ploiești – Pașcani (A7) este cel mai important proiect de infrastructură rutieră finanțat prin PNRR, cu trei jaloane prevăzute: semnarea contractelor de execuție Q4 2023, execuție a 50% din lucrări la sfârșitul anului 2024 și recepția lucrărilor Q 4 din 2026.