Autostrăzile Moldovei: Licitația pentru execuția sectorului Focșani – Bacău de pe A7 ar urma să fie lansată în aprilie /„Capetele” de pe Autostrada Unirii finanțate prin PNRR, în licitație din iulie 2022

CNAIR proiecte Moldova Sursa : CNAIR

Licitațiile pentru execuția tronsoanelor Buzău – Focșani respectiv Focșani – Bacău de pe Autostrada A7 ar urma să fie lansate în februarie și aprilie, potrivit estimărilor prezentate joi într-o ședință a CNAIR pentru progresul proiectelor de infrastructură din Moldova. De asemenea, „capetele” Autostrăzii Unirii A8 care sunt finanțate prin PNRR vor fi lansate în licitație în iulie, a transmis Adrian Covăsnianu, fost secretar de stat în mandatul ministrului Cătălin Drulă.

Autostrada A7 Ploiești – Pașcani (aproximativ 320 km) este cel mai mare proiect de infrastructură rutieră din Europa finanțat prin PNRR, termenul de execuție este august 2026, însă doar primul segment, Ploiești – Buzău, este în licitație, ultimul termen estimat pentru desemnarea câștigătorilor fiind 22 februarie.

Pentru următorul tronson, Buzău – Focșani (82 km), Ministerul Transporturilor a publicat indicatorii tehnico-economici și se estimează lansarea licitației luna viitoare după cum Economedia a scris aici. A treia secțiune, Focșani – Bacău (96 km) așteaptă completarea documentației de mediu și, într-un calendar accelerat, CNAIR estimează lansarea procedurii în aprilie.

„Focșani-Bacău (96 km.) Stadiu: Studiu de Fezabilitate + Proiect Tehnic

A 3-a variantă (în termeni tehnici revizia 03) a Studiului de Fezabilitate a fost transmisă la finele anului 2021 și s-au formulat observații. Adițional e nevoie de completarea și revizuirea documentației de mediu preconizată a se finaliza spre sfârșitul lunii ianuarie. Ulterior într-o manieră extrem de accelerată se poate convoca CTE CNAIR, CTE MT, CIALP MDRAP, aproba HG de indicatori tehnico-economici și în trimestrul II al anului 2022 se poate lansa licitația de execuție. Estimarea CNAIR este luna aprilie 2022 pentru cei 96 km de executat de la Focșani la Bacău”, a scris Covăsnianu.

Pentru ultimul tronson al Autostrăzii „Moldova”, sectorul Bacău – Pașcani (77 km) estimarea pentru lansarea procedurii de achiziție este iunie-iulie.

Un semnal de alarmă pentru întârzierea proiectului de 3 miliarde de euro a venit chiar înaintea ședinței CNAIR de la USR, prin vocea fostului secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Horațiu Cosma. Acesta l-a acuzat pe șeful CNAIR că pune în pericol finanțarea autostrăzii.

„Cristian Pistol este directorul CNAIR instalat după plecarea ministrului Cătălin Drulă. În doar 4 luni, contra-performanța lui Pistol a ajuns să pună în pericol calendarul autostrăzii A7. Omul nu reușește să miște NIMIC pe cel mai mare proiect de infrastructură rutieră al României și al întregii Europe cu finanțare din PNRR. Domnul Pistol n-a fost în stare nici măcar să anunțe câștigătorul pe sectorul Ploiești – Buzău în decembrie, așa cum trebuia. Deocamdată, a amânat pentru final de februarie, dar la cum se mișcă lucrurile și acest termen pare în pericol și probabil ne paște o nouă amânare. Iar din celelalte tronsoane, Buzău-Focșani, Focșani-Bacău, Bacău-Pașcani, NICIUNUL nu a fost scos încă la licitație pentru execuție”, a scris Horațiu Cosma pe pagina sa de Facebook.

În privința Autostrăzii A8 Târgu Mureș – Iași – Ungheni, licitația pentru execuția „capetelor” dintre Târgu-Mureș și Miercurea Nirajului, respectiv Târgu Neamț – Leghin (aproape 60 km) ar trebui să fie lansată în iulie.

„Târgu Mureș-Târgu Neamț (211 km.)

Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate

La finele anului trecut s-a rezolvat situația cu CJ Neamț astfel că s-au obținut toate Certificatele de Urbanism.

Studiul de Fezabilitate depus a primit « clasicele » observații cu care proiectantul de pe acest sector (din păcate!) s-a obișnuit. Studiul geotehnic are o rigoare și calitate corespunzătoare pe secțiunile incluse în PNRR însă pe zona inter-capete (Miercurea Nirajului-Leghin) lasă de dorit. S-a suplimentat cu resurse financiare și logistice din partea antreprenorului pentru a ajunge la un studiu geotehnic cât mai decent.

Procedurile de mediu pe capete sunt demarate fiind emise observații. Observațiile vor fi incluse luna aceasta, urmând a fi depusă documentația actualizată la ANPM. Calendarul pe care l-am agreat în vara anului 2021 în calitate de Secretar de Stat va suferi o corecție (în loc de luna martie 2022 va fi aprilie 2022 pentru Acord de Mediu pe secțiunile incluse în PNRR respectiv iulie 2022 pentru secțiunea non-PNRR). Se estimează luna iulie 2022 pentru licitația de Proiectare și Execuție a sectoarelor din PNRR”, potrivit lui Covăsnianu.

Pentru proiectele rutiere jaloanele din PNRR sunt următoarele: semnarea contractelor de execuție Q4 2023, execuție a 50% din lucrări la sfârșitul anului 2024 și recepția lucrărilor Q4 din 2026.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Garantez ca niciun ciot din A 7 nu va incepe in 2022!
    Astept 22 februarie.
    Ca sa mi se confirme estimarea!
    Despre cioturile A 8 ramane tot asa!
    Anul asta nu se termina nici licitatia si nici nu incep lucrarile.
    Astept cu interes licitatia din iulie!
    😫😫

  2. Vaslui și Botoșani, văduviți de ultima șansă de dezvoltare economica, lipsa autostrăzii și lipsa drumurilor aruncă aceste județe în sărăcie și depopulare accelerată…

  3. Cata prosteala, ce minciuni ordinare, ei nu au început sa lucreze nici la tronsonul Ploiești- Buzău și gata trec în Ucraina cu autostrada. Minciuni ordinare, centura Bacăului rămâne gata și în următorii 2-3 ani!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.