Biletele de tren s-au scumpit cu aproape 9%, dar Ministerul Transporturilor a ascuns majorarea prețurilor timp de două zile

cfr, tren, calatori, caile ferate, vagon Sursa Foto: Inquam Photos/ Autor: George Călin

Biletele de tren s-au scumpit, pe șest, cu 8,8% duminică 10 decembrie, ca urmare a actualizării anuale cu indicele de inflație, dar Ministerul Transporturilor și CFR Călători au anunțat majorarea la două zile de la intrarea în vigoare și nu înainte așa cum ar fi fost normal. De-abia marți după-amiază Ministerul Transporturilor, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), a anunțat „actualizarea” prețurilor după ce publicația ClubFeroviar a publicat informația privind scumpirea biletelor la CFR Călători și operatorii privați. Ultima majorare a tarifelor în transportul feroviar de călători a avut loc pe 1 iulie 2022, cu 20%, după cum Economedia a explicat aici.

„Actualizarea anuală a tarifelor de deservire generală în transportul feroviar public de călători. Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că au fost actualizate tarifele de deservire generală în transportul feroviar public de călători, prezentate în anexă, care au fost aprobate prin OMTI nr.548/2022 și sunt valabile pentru perioada 2023-2024, în conformitate cu prevederile HG nr. 1.453/2022 pentru aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada decembrie 2022-11 decembrie 2032 în transportul feroviar public de călători. Astfel, cu respectarea principiilor prevăzute la art. 2 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 56/2011, aprobată prin Legea nr. 21/2012, cu modificările și completările ulterioare, tarifele stabilite prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii:

se actualizează anual cu indicele de inflație, stabilit de Institutul Național de Statistică la data de 1 octombrie; menționăm că la 01.10.2023 indicele inflației a fost de 8,8%;
 se aplică odată cu schimbarea graficului de circulație;
valoarea ajustată se rotunjește la cea mai apropiată valoare întreagă de leu sau la jumătate de leu”, arată un comunicat ARF.
Notă: Sublinierea aparține Economedia.
De exemplu, la Trenul InterCity 581 București – Constanța, un bilet costa 82 de lei, iar după majorare costă 89,5 lei.
După majorare, un bilet de tren de clasa a 2-a București – Constanța la Interregio costă 78,5 lei, pe relația București Nord – Brașov 64,5 lei, pe ruta București Nord – Suceava 118,5 lei, iar pe relația București Nord – Arad 145 de lei.
Tabel Anexa Tarife:

Sursa Foto: Inquam Photos/ Autor: George Călin

Comentarii

  1. Oricum totul e varza la MT si CFR Calatori!
    In aplicatia Infofer- mersul trenurilor nu sunt trenuri introduse desi au fost anuntate cu trompeta.
    Ex. IC Dunarea, Bucuresti-Galati si retur nu exista.in aplicația informatica.
    La detalii privind pretul la IC nu sunt diferente pe infofer intre pretul afisat la IC si IR iar la casa de bilete e o oarecare diferenta.
    Sau mai mult:
    CFR calatori vinde abonamente de tren IR dar pe intervalul 5.45-9.00 nu exista decat trenuri particulare.
    Ex. Gara Ploiesti Vest.
    Sau Gara Ploiesti Sud unde singurul tren la CFR e un IC care vine de la Galati spre Bucuresti la 7.35 dar cei cu abonament IR nu sunt acceptati sa calatoreasca la acest tren.
    Si IC si celalalt tren al cefereului vin zilnic si cu minimum 50 de minute întârziere.
    De fapt CFR a cedat intervalul orar 6.00-9.00 la particulare si au pus trenuri InterCiti pentru proprii salariati din Buzau si Ploiesti care merg gratis cu autorizatie cfr.
    Ce interese (citeste șpăgi) se ascunde in faptul ca s-a cedat un interval orar la particulare?😵😵
    Aici e trafic de influență, șpagi cu miros de DNA!
    Dar trebuie sesisare sau sa se sesiseze din oficiu!😵
    Tot pe tacute trebuie facut denunțul!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *