CNAIR vrea să lărgească la 3 benzi/sens DN 1 între Aeroportul Otopeni și nodul rutier de la lotul UMB pe A 0. Soferii vor putea întoarce lângă Balotești

DN 1 Lărgire 3 benzi Aeroport-A 0

Compania de Drumuri vrea să lărgească la 3 benzi/sens un tronson al Drumului Național 1 între Aeroportul Otopeni și nodul rutier de la intersecția cu lotul UMB al Autostrăzii A 0 Nord (lotul 2). Lărgirea la 3 benzi/sens va permite și virajul la stânga cu întoarcere pe sensul București-Ploiești, a transmis marți, 30 ianuarie 2024, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Primul pas este lansarea licitației pentru studiul de fezabilitate, etapă care va dura 7 luni :

,,DN 1 va fi lărgit la 3 benzi pe sens în zona Aeroportului Otopeni
A fost transmisă către Agenția Națională pentru Achiziții Publice ANAP documentația de atribuire a licitației pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar largirii DN1 la 3 benzi pe sens. Este vorba despre lărgirea la 3 benzi pe sens a sectorului de drum cuprins între Aeroportul Internațional “Henri Coandă” Otopeni și Autostrada Bucureștiului A 0, zona Lotului 2 Nord. Principalele caracteristici solicitate vor fi, printre altele:
lărgirea la 3 benzi pe sens
posibilitatea efectuării de către șoferi a virajului la stânga pentru intoarcere după nodul rutier A0 x DN1, pe sensul de mers București -Ploiești
asigurarea unui acces facil agenților economici și cartierelor rezidențiale
Această modernizare a DN1 la 3 benzi/sens între sectorul de drum menționat va contribui la creșterea condițiilor de trafic, precum și la sporirea gradului de siguranță a traficului rutier. Sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, iar durata contractului va fi de 8 luni, din care 7 luni pentru perioada de elaborare a Studiului de Fezabilitate.” -Ionel Scriosteanu.
La rândul său, șeful CNAIR, Cristian Pistol a spus că proiectul va ajuta la separarea traficului pe distanța dintre Aeroport și A0 :

,,Prin acest contract dorim să identificăm soluții viabile inclusiv pentru :

-separarea completă a traficului pe distanța dintre Aeroportul Otopeni și A0,
– eliminarea punctelor negre/ conflictelor de trafic pe acest sector de drum.
– realizarea unui sector de drum omogen care să asigure infrastructura de baza necesară cererii de transport în creștere,
– asigurarea unui grad ridicat de siguranță a traficului rutier”-Cristian Pistol.
Sursa FOTO : CNAIR

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *