Linia de tren Oraviţa – Anina nu se mai închide, anunţă Grindeanu. Pe „Semmeringul bănăţean” trenurile CFR Călători ar fi circulat doar în week end sau la cerere

Oraviţa Anina CFR Călători Sursa Foto CFR Călători

Prima cale ferată montană a ţării, linia Oraviţa – Anina supranumită ,,Semmeringul bănăţean” nu se mai închide în timpul săptămânii aşa cum era programat prin noul Mers al Trenurilor 2021- 2022, a anunţat, la Timişoara, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Linia de tren cu o lungime de 34 de kilometri inaugurată în 1863 este a cincea linie de tren de pe teritoriul actual al României, un traseu turistic foarte solicitat vara pentru peisajele spectaculoase, cu 14 tuneluri şi 10 viaducte în lungime totală de 21 kilometri. I se spune ,,Semmeringul bănăţean” de la linia ,,Semmering” din Austria construită între 1845-1854. Linia Oraviţa – Anina, urma să rămână deschisă în perioada 12 decembrie – 1 aprilie doar în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică, situaţie care a dus la protestele angajaţilor CFR şi ale comunităţilor locale, mai ales că nu este prima încercare de a închide linia istorică pentru care se fac demersuri de includere în Patrimoniul UNESCO : ,,Vă anunţ că pe pe Oraviţa – Anina nu va fi întreruptă circulaţia trenurilor şi va fi aşa cum a fost şi până acum, deci este o problemă rezolvată aşa cum s-a revolvat şi zona de vest a judeţului pe traseul Periam – Lovrin, după ieşirea operatorului privat care a anunţat că de luni nu mai asigură trenuri. Şi această chestiune a fost rezolvată de CFR Călători pentru ca oamenii să vină la serviciu, la şcoală…” a explicat Grindeanu. Întrebat cum explică revenirea asupra deciziei de a limita circulaţia feroviară, Grindeanu a spus că ,,este vorba despre un argument istoric”. Totuşi, nu este doar atât, pentru că specialiştii feroviari au atras atenţia asupra riscului ca, pe timpul iernii, trenurile să nu mai poată urca tronsoanele cu declivitate mare. Practic, pe unele secţiuni din traseu rampa este pronunţată (21%) iar după câteva zile în care trenul nu urcă, roţile vor aluneca pe ciuperca şinei.

În urmă cu câteva zile şi Asociaţia EuroLand Banat înaintase o petiţie către ministrul Grindeanu în care solicita ca linia să rămână deschisă : „Calea ferată Oravița-Anina, prima cale ferată montană și cea mai spectaculoasă de pe teritoriul României, riscă să fie inchisă în timpul săptămânii, în perioada de iarnă, după 12 decembrie 2021 printr-o decizie arbitrară a companiei CFR Călători. Din păcate, la fel ca în urmă cu doi ani, CFR Călători a decis să transforme această cale ferată într-una așa-zis turistică, pe care se va circula, în perioada 12.12.2021 – 31.03.2022 și 01.11. – 10.12.2022 doar în weekend, iar în timpul săptămânii va circula <facultativ> (care se traduce prin <NU va circula>). CFR Călători propune în noul Mers al trenurilor ca doar în perioada 01.04. – 31.10.2022 trenul să circule zilnic”, se arată în scrisoare. Cu o diferenţă de nivel de 340 m, o pantă de înclinare de 20‰ şi curbe cu raze strânse (114 m). Calea ferată ocolește Munții Aninei prin Valea Jitinului peste care este și cel mai grandios viaduct, Viaductul Jitin, înalt de 35 m și lung de 230 m, având cinci deschideri.

Sursa Foto CFR Călători

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *