Ministerul Transporturilor aprobă indicatorii pentru Centura Arad –Est pe care o va construi Consiliul Judeţean Arad. Centura de 11 kilometri costă aproape 250 de milioane lei, va avea piste pentru biciclete şi un pod peste Mureş de 1100 metri

Centura Arad Est CJ Arad

Ministerul Transporturilor a publicat indicatorii tehnico-economici pentru construirea Centurii Arad- Est, şosea cu o lungime de 11 kilometri pe care o va construi Consiliul Judeţean Arad. Odată construită, centura ar permite tranzitul prin afara municipiului pentru orice direcţie, la Nord fiind DN 7 iar la sud şi vest Autostrada A 1. Investiţia estimată la aproape 250 de milioane de lei a fost transferată anul trecut de la Compania de Drumuri la CJ Arad prin Ordonanţa de Urgenţă care a permis descentralizarea în transporturi. Centura Arad -Est va avea o singură bandă pe sens, un pasaj peste Calea Ferată Timişoara – Arad  şi un pod peste Mureş cu o lungime de 1,1 kilometri. Traseul centurii porneşte din Drumul Naţional 69 Arad- Timişoara, traversează cale ferată Timişoara – Arad şi Mureşul, ocoleşte localitatea Vladimirescu şi intersectează DN 7 Deva – Arad cu un sens giratoriu. La marginea carosabilului (în afara amprizei drumului) varianta este prevăzută cu pistă dublă pentru biciclete, de 3 metri lăţime pe 7 kilometri din traseu, cu excepţia podului peste Mureş unde pista de biciclete este prevăzută pe pod. Centura este necesară pentru că, în zona de Est a municipiului Arad nu există infrastructura rutieră necesară legăturilor între Autostrada A 1- DN 69 şi DN 7 – Valea Mureşului, precizează Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare :,,Ȋn prezent, zona de est a Municipiului  Arad este grevată de fluxurile de trafic spre şi dinspre autostrada A1, DN 69, DJ 682,DJ 682C, DC 68 si DN 7. Efectele creşterii traficului au devenit vizibile pe arterele principale şi de tranzit din interiorul Municipiului Arad, prin ambuteiaje, disconfortul participanţilor la trafic şi al locuitorilor, creşterea poluării fonice şi emisia de noxe în zona locuită a Municipiului, creşterea cheltuielilor de întreţinere a arterelor de circulaţie. Principalul avantaj al Variantei ocolitoare este că va putea asigura o viteză crescută a traficului de tranzit și fluidizarea acestuia, reducerea costurilor călătoriei, eliminarea ambuteiajelor, reducerea riscului de accidente, sporirea siguranței participanților la traficul auto și pietonal, reducerea noxelor și zgomotului din zonă.”- Proiect de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai centurii Arad Est.

Finanţarea este asigurată prin Programul Operaţional Infrastructură Mare iar durata de execuţie este de 18 luni. După aprobarea indicatorilor tehnico-economici, Consiliul Judeţean Arad poate scoate la licitaţie contractul de execuţie. În afara Bucureştiului, doar municipiul Rădăuţi mai are un inel de centură integral. Odată construită, Centura Arad Est ar permite şi municipiului de pe Mureş o centură completă. Alte proeicte de infrastructură de transport rutier transferate de la CNAIR la autorităţile locale sunt Drumul Expres Oradea – Arad, Centura Aleşd sau varianta Sibiu Sud.

Sursa Foto : CJ Arad

Comentarii

  1. A facut Radauti!
    Face Arad !
    Tandemul Prahova-Brasov nu poate!
    Nu poate face 38 km de drum interjudetean de la Valea Doftanei la Bradet.
    Un fel de Centura la “Autostrada Valea Prahovei”!
    Dar la cele doua C.J. -uri ( Ph,Bv) sunt numai şpăgari si incompetenti!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *