Ministerul Transporturilor cumpără încă 17 trenuri electrice noi de la Alstom. Contractul, suplimentat la 37 de rame de lung parcurs, este de 3,7 miliarde lei, fonduri europene

trenuri electrice Alstom Sursa foto: Ionel Scriosteanu

Autoritatea pentru Reformă Feroviară, companie din subordinea Ministerului Transporturilor, semnează vineri contractul pentru achiziția a încă 17 trenuri electrice noi de lung parcurs de la Alstom, practic o suplimentare a contractului semnat în martie pentru primele 20 de unități. Se activează, astfel, o clauză a contractului din martie care permite suplimentarea comenzii cu încă 17 rame electrice, investiția totală urmând să ajungă la 3,7 miliarde lei, fonduri europene, potrivit unui anunț ARF.

Serviciile de mentenanță sunt garantate pentru 15 ani, perioadă care poate fi dublată la 30 de ani, durata normală de funcționare a trenurilor. Sunt primele trenuri electrice noi pe care România le cumpără după aproape 20 de ani, de la achiziția automotoarelor „Săgeata Albastră”.

Rutele pentru trenurile Alstom, de lung parcurs: 

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
🚉 București Nord – Constanța
🚉 București Nord – Brașov – Arad – Timișoara
🚉 București Nord – Brașov – Cluj
🚉 Brașov – Deda – Cluj
🚉 București Nord – Brașov
🚉 București Nord – Iași
🚉 București Nord – Suceava
🚉 București Nord – Galați
🚉 București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani- Simeria
🚉 București Nord – Craiova – Timișoara – Arad
🚉 Cluj – Timișoara
🚉 Cluj – Suceava – Iași.
După mai mulți ani în care Ministerul Transporturilor și Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) au ratat licitațiile pe bandă rulantă, 2022 poate fi un an record în achiziția de material rulant. Pe lângă cele 37 de rame de lung parcurs, ARF așteaptă până pe 26 septembrie depunerea ofertelor la al doilea contract pentru 20 de trenuri noi de lung parcurs (RE IR 2) și tot pe 26 septembrie este termenul limită pentru depunerea ofertelor la contractul pentru 62 de trenuri Regio, de scurt parcurs.

Rute propuse pentru cele 62 de rame Regio: 

Trenurile vor circula pe rutele stabilite prin contractul de consultanță încheiat cu Banca Europeană de Investiții:
• Lot. 1 (20 trenuri) – București N – Ploiești S – Adjud; Iași – Pașcani – Suceava; Bacău – Pașcani
• Lot. 2 (23 trenuri) – Brașov – Gheorgheni; Arad – Timișoara – Caransebeș; Huedin – Cluj – Bistrița
• Lot. 3 (19 trenuri) – București N – Ploiești V – Brașov; București N – Roșiorii; București N – București Obor / Fundulea; Constanța – Fetești.
Noile oferte de servicii de transport feroviar public de călători, dezvoltate pe baza materialului rulant nou ce va fi achiziționat de ARF, vor avea în vedere atât sporirea mobilității în jurul marilor centre socio-economice ale țării, cât și realizarea unor conexiuni rapide între unitățile administrativ teritoriale importante ale țării, a transmis ARF. Ramele electrice sunt configurate pentru viteza maximă de 160 km/h, vor avea câte două locuri speciale și o toaletă pentru persoane cu mobilitate redusă și 8 locuri pentru transportul bicicletelor.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: