România cumpără 20 de trenuri electrice noi de la Alstom. ARF a semnat vineri contractul / Este prima achiziție de trenuri din 2005

trenuri electrice Alstom Sursa foto: Ionel Scriosteanu

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a semnat vineri contractul francezii de la Alstom pentru achiziția a 20 de trenuri electrice noi, anunță instituția într-un comunicat de presă.

Contractul finanțat din fonduri europene prin Programul Operațional POIM este de aproximativ 1,3 miliarde lei pentru 20 de unități electrice noi, dar poate fi extins până la 37 de trenuri și o valoare de 3,7 miliarde lei.

Livrarea primei rame se va face la finalul anului 2023, pachetul complet de 37 de rame urmând a fi livrat până la finalul anului 2024.

Analize Economedia

criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic

Contractul va merge înainte chiar dacă joi Curtea de Apel București a decis să sesizeze Curtea de Justiție a Uniunii Europene după contestația chinezilor de la CRRC. Ministerul Transporturilor are posibilitatea semnării contractului, conform legislației fiind chiar obligată să facă demersul după decizia CNSC. Nu este clar, însă, ce se întâmplă dacă instanța europeană admite contestația CRRC care ar putea cere și primi despăgubiri.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Trenurile electrice (RE-IR) au o capacitate de transport de 351 de locuri pe scaune/tren, la o viteză maximă de circulație de 160 km/h. Ramele electrice sunt compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare).

Noile trenuri urmează să fie utilizate pe rutele electrificate majore ale rețelei feroviare, urmărindu-se o deservire echilibrată a teritoriului:
🚉 București Nord – Constanța
🚉 București Nord – Brașov – Arad – Timișoara
🚉 București Nord – Brașov – Cluj
🚉 București Nord – Brașov – Deda – Cluj
🚉 București Nord – Brașov
🚉 București Nord – Iași
🚉 București Nord – Suceava
🚉 București Nord – Galați
🚉 București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani – Simeria
🚉 București Nord – Craiova – Timișoara – Arad
🚉 Cluj – Timișoara
🚉 Cluj – Suceava – Iași.

Ministerul Transporturilor a cumpărat ultimele trenuri noi pentru CFR Călători în 2004-2005 (automotoarele Desiro – Săgeata Albastră).

ARF mai are în derulare o achiziție de trenuri. Este vorba despre o licitație pentru achiziția a 62 de trenuri electrice pe rute metropolitane și regionale, tot cu fonduri europene nerambursabile.

Totodată, ARF a lansat o consultare de piață pentru achiziția a 12 trenuri noi cu hidrogen, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.