Organismul polonez de supraveghere a concurenței acuză unitatea europeană a Amazon că a indus în eroare consumatorii

amazon românia Sursa foto: Facebook

Autoritatea poloneză de supraveghere a concurenței a acuzat unitatea europeană a firmei de comerț electronic Amazon de practici de vânzare și de livrare înșelătoare, a anunțat Oficiul pentru Concurență și Protecția Consumatorilor, scrie Reuters.

Consumatorii de pe site-ul polonez al Amazon ar fi fost induși în eroare în ceea ce privește momentul încheierii unui contract de vânzare, disponibilitatea produselor, termenele de livrare și drepturile consumatorilor, ceea ce, dacă se dovedește adevărat, ar putea duce la o sancțiune pentru Amazon EU de până la 10% din cifra de afaceri. 

Reprezentanții Amazon.pl nu au fost disponibili imediat pentru comentarii.

Potrivit unei declarații publicate de Oficiul pentru Concurență și Protecția Consumatorilor, Amazon EU a tratat comenzile primite prin intermediul site-ului Amazon.pl ca fiind neobligatorii până în momentul în care compania a confirmat expedierea efectivă, lăsându-i opțiunea de a le anula.

Folosirea unor fraze precum “cumpărați acum” și “treceți la checkout” poate sugera că consumatorii fac o achiziție și că tranzacția are loc imediat după efectuarea plății, a precizat Oficiul pentru Concurență și Protecția Consumatorilor.

“Dacă consumatorii ar ști că plasarea unei comenzi nu reprezintă o achiziție și că disponibilitatea produselor și termenele de livrare sunt doar estimări, ar putea să nu folosească serviciile acestei companii”, a declarat șeful Oficiul pentru Concurență și Protecția Consumatorilor, Tomasz Chrostny.

Biroul a precizat că acești termeni au fost enunțați pe site-ul Amazon.pl, dar lizibilitatea și plasarea lor au făcut ca aceștia să fie dificil de citit de către consumatori.

Potrivit autorității poloneze de supraveghere a concurenței, termenii de garanție a livrării cu opțiunea de a primi o rambursare în caz de întârziere nu erau ușor de accesat de către consumatori.

Autoritatea precizat că a lansat o anchetă privind aceste practici în septembrie 2021, în urma plângerilor consumatorilor.

.

Sursa foto: Facebook

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *