Christian von Albrichsfeld, Country Head Continental România, după ce grupul a anunțat restructurări la nivel mondial: În țara noastră, “măsurile anunțate de către concern vor avea un efect minim spre zero”

Christian von Albrichsfeld 1 Captura Vimeo

La nivel global, în 2024, Continental se așteaptă ca producția globală de autoturisme și vehicule comerciale ușoare să se modifice cu -1% până la 1%, asta după ce, anul trecut, aceasta a crescut cu aproape 10% comparativ cu 2022. De altfel, piața globală trece prin turbulențe, cu o serie de companii care au anunțat restructurări. În locațiile Continental din România, măsurile anunțate la începutul acestui an de către concern vor avea “un efect minim spre zero”, au transmis, la solicitarea Economedia, reprezentanții din țară ai grupului.

În februarie, producătorul german de componente auto şi anvelope Continental a anunţat că va reduce personalul care se ocupă cu cercetarea şi dezvoltare (R&D) în cadrul diviziei sale de componente, cu 1.750 de posturi la nivel mondial până la finele lui 2025, măsura făcând parte dintr-o restructurare mai amplă a acestei divizii, conform Reuters. Mai multe AICI

Continental, care dezvoltă tehnologii și servicii pentru mobilitatea sustenabilă și interconectată, a realizat în 2023 o cifră preliminară de afaceri de 41,4 miliarde de euro și are aproximativ 200.000 de angajați în 56 de țări și piețe.

Toate cele trei domenii de activitate ale companiei sunt reprezentate în România, iar, în perioada 1999 – 2023, grupul a investit peste 2.3 miliarde de euro în activităţile din țara noastră, potrivit cifrelor Continental. Grupul deţine cinci unităţi de producţie și patru centre de inginerie în Timişoara, Sibiu, Carei şi Iaşi și un centru de distribuţie a anvelopelor în București. La finalul anului 2023, Continental avea peste 20.300 de angajaţi, din care peste o treime reprezentată de ingineri și informaticieni și va continua să angajeze în funcție de viitoarele proiecte, potrivit reprezentanților companiei.

La nivel global, în 2024, Continental se așteaptă ca producția globală de autoturisme și vehicule comerciale ușoare să se modifice cu -1% până la 1%. Anul trecut, aceasta a crescut cu aproape 10% comparativ cu 2022, la peste 90 de milioane de vehicule. Pentru afacerea globală de înlocuire a anvelopelor, compania de tehnologie se așteaptă ca volumele de vânzări să se dezvolte cu până la 3%.

Dacă este să privim spre România, vedem că producția de mașini a crescut în țară, lucru care înseamnă valoare adăugată pentru întreg spectrul economic românesc. De asemenea, perspectiva în ceea ce privește microelectronica este una pozitivă. Continental s-a implicat activ în atragerea de fonduri prin PNRR în cadrul programului IPCEI, și vorbim în acest caz de sute de milioane de euro. Iar acest lucru înseamnă o dezvoltare a industriei automotive și a întregului segment tehnologic din țară”, a declarat Christian von Albrichsfeld, Country Head Continental România.

Foto: Continental

Cum afectează planurile de concedieri anunțate la nivel global activitatea din România?  Se pune problema de concedieri sau redimensionări sau de o pauză de angajări în perioada următoare în țara noastră?

“În 2023, Continental a investit în România peste 100 de milioane de euro în activitățile desfășurate aici. Pentru 2024, compania are planificat să continue angajările și investițiile în locațiile sale din România în funcție de proiectele desfășurate în țară. De asemenea, investițiile planificate vizează valori comparabile cu cele de anul trecut. În locațiile Continental din România, măsurile anunțate la începutul acestui an de către concern vor avea un efect minim spre zero“, a declarat Christian von Albrichsfeld, Country Head Continental România.

Reprezentanții companiei spun că grupul a depășit 20.300 de angajați, în creștere față de cei 19.000 de angajați cu care compania a încheiat anul 2022. Compania a continuat trendul ultimilor ani în care a înregistrat creșteri, atât în centrele de cercetare și dezvoltare, cât și la nivelul unităților de producție.

“Compania plănuiește să continue angajările în acest an în locațiile sale din România, în funcție de proiectele desfășurate în țară”, au transmis reprezentanții Continental.

Declarațiile fac parte dintr-o analiză mai amplă a pieței pe care o puteți citi aici:

ANALIZĂ Economedia Giganții industriei auto restructurează și concediază la nivel global. Care sunt efectele pe piața din România, cine e afectat și cine scapă?