Prelungirea Ghencea: CNAIR lansează licitația pentru modernizarea tronsonului de un kilometru pe care l-a preluat de la Primăria Capitalei

Pasaj Domnești inaugurat

Compania de Drumuri a transmis pentru validare către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) documentația pentru modernizarea bulevardului Prelungirea Ghencea, segmentul de aproximativ un kilometru preluat de la Primăria Capitalei, a anunțat miercuri secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu. Este vorba despre tronsonul dintre Pasajul de la Domnești (inaugurat în noiembrie 2022) și limita administrativă a Bucureștiului.

Carosabilul va avea 4 benzi cu o lățime de 4 X 3,5 metri, spațiu pentru viitoarea liniei de tramvai 2X4 metri, piste de biciclete, spațiu verde și trotuare. Lucrările pe tronsonul transferat la CNAIR costă 93 de milioane de lei și durează 10 luni, iar licitația pentru execuție va fi lansată în câteva zile. Pentru această arteră, în lipsa tramvaiului (linia nu se montează din lipsă de fonduri) soluția propusă pentru îmbunătățirea transportului public este banda dedicată pentru autobuze (detalii aici).

„Prelungirea Ghencea – începe licitația pentru execuția lucrărilor

Astăzi a fost transmisă spre validare la Agenția Națională pentru Achiziții Publice ANAP documentația de atribuire privind execuția lucrărilor pentru proiectul de supralărgire Prelungire Ghencea între Strada Brașov, viitorul terminal al tramvaiului 41 și Pasajul Domnești (tronson de drum preluat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere CNAIR). Proiectul prevede:
lărgirea la 4 benzi a străzii Prelungirea Ghencea, între strada Mărăcineni și Pasajul Domnești, precum și conexiunea cu infrastructura existentă (pasajul Domnești)
realizarea pistelor pentru biciclete
amenajarea trotuarelor pe ambele părți ale drumului, cu lățimea de 3 m și piste de biciclete cu lățimea de 1,5 m
modernizarea sistemului de iluminat
realizarea sistemului de canalizare pluvială
amenajarea a 2 stații de autobuz
amenajarea unei zone mediană 2 x 4 m, pentru dezvoltarea ulterioară cu cale dublă de tramvai printr-o investiție viitoare a Primăriei
Municipiului București”, a transmis Scrioșteanu.
PMB lucrează pe un segment de 600-700 de metri între strada Brașov și strada Râul Doamnei și a început demolările pe următorul segment spre Valea Oltului, dar proiectul avansează greu, Trustul de Clădiri Metropolitane având în execuție și pasajul de la Doamna Ghica. Primarul sectorului 6, Ciprian Ciucu a cerut preluarea unui segment din bulevardul Prelungirea Ghencea, dar Primarul General Nicușor Dan a refuzat transferul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *