Ministerul Transporturilor propune bandă unică pentru autobuze pe bulevardul Prelungirea Ghencea. Au fost aprobați indicatorii pentru tronsonul preluat de la PMB între Pasajul Domnești și sectorul 6

Foto prelungirea Ghencea

Ministerul Transporturilor a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru modernizarea bulevardului Prelungirea Ghencea între Pasajul Domnești și sectorul 6, tronsonul de un kilometru pe care l-a preluat de la Primăria Capitalei, a anunțat marți, secretarul de stat Ionel Scrioșteanu. Carosabilul va avea 4 benzi cu o lățime de 4 X 3,5 metri, spațiu pentru viitoarea liniei de tramvai 2X4 metri, piste de biciclete, spațiu verde și trotuare. Lucrările pe tronsonul transferat la CNAIR costă 93 de milioane de lei și durează 10 luni, iar licitația pentru execuție va fi lansată în scurt timp. PMB aproape a finalizat un segment de 600-700 de metri între strada Brașov și strada Râul Doamnei și a început demolările pe următorul segment spre Valea Oltului. Pentru această arteră, una dintre cele mai aglomerate din București secretarul de stat propune o bandă dedicată pentru autobuze, eventuala montare a liniei de tramvai (așa cum este proiectul tehnic) fiind puțin probabilă în următorii ani din cauza lipsei banilor : ,,Supralărgire Prelungire Ghencea între Strada Brașov, viitorul terminal al tramvaiului 41 și Pasajul Domnești : (tronson de drum preluat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere), proiect care se face la solicitarea și cu colaborarea cu autoritățile locale și Consiliul Județean Ilfov. Prevede:

lărgirea la 4 benzi a străzii Prelungirea Ghencea, între strada Mărăcineni și Pasajul Domnești, precum și conexiunea cu infrastructura existentă (pasajul Domnești)

realizarea pistelor pentru biciclete

amenajarea trotuarelor pe ambele părți ale drumului, cu lățimea de 3 m și piste de biciclete cu lățimea de 1,5 m

modernizarea sistemului de iluminat

realizarea sistemului de canalizare pluvială

amenajarea a 2 stații de autobuz

amenajarea unei zone mediană 2 x 4 m, pentru dezvoltarea ulterioară cu cale dublă de tramvai printr-o investiție viitoare a Primăriei Municipiului București

– amenajarea unor intersecții semaforizate:

– intersecția dintre Prelungirea Ghencea – Acces Cartierul Latin (km 4+710)

– intersecția dintre Prelungirea Ghencea – Accese (km 4+850)

– trecerea de pietoni pe Prelungirea Ghencea (km 5+220). Traseul sectorului de drum se află pe teritoriul administrativ al Municipiului București (Sectorul 6) și al județului Ilfov (Bragadiru și Clinceni) și este cuprins între strada Mărăcineni și Pasajul Domnești.

Și pentru că știu că doar lărgirea bulevardului și, în general, investițiile în infrastructura rutieră fără integrarea acestora cu sistemele de transport public, nu vor rezolva definitiv problema traficului, propun Primăriei Capitalei să studieze implementarea unui proiect privind realizarea unei benzi unice pentru autobuze pe Prelungirea Ghencea, de tip BRT (BUS Rapid Transit) după finalizarea lucrărilor. Această bandă unică pentru autobuze poate fi implementată pe zona mediană unde este prevăzută linia de tramvai și poate fi funcțională până la momentul în care se va realiza infrastructura necesară circulației tramvaiului. Așa cum am mai spus, integrarea acestor elemente de transport (infrastructură rutieră, mijloace de transport în comun rapid și predictibil) reprezintă cheia descongestionării traficului rutier în zona marilor orașe.”- Ionel Scrioșteanu.

Pasajul de la Domnești a fost inaugurat pe 11 noiembrie 2022 (detalii aici).

Comentarii

  1. “PMB aproape a finalizat un segment de 600-700 de metri între strada Brașov și strada Râul Doamnei și a început demolările pe următorul segment spre Valea Oltului”.
    Tovarasi…”aproape a finalizat” e departe de realitate. Soseaua e pina de valurile capacelor, asfaltul.e prost turnat, soseaua e stramba si porneste de la o banda si ajunge la 3 la intersectia cu Raul Doamnei, pe mijloc stadiul lucrarilor e identic cu acum 1 an. Daca voi numiti asta “aproape e finalizat” inseamna ca ori sunteti dusi cu pluta ori nu stiti ce scrieti.
    Cat despre demolari, se avanseaza foarte greu. Abia au inceput in acest an.
    Va fi o lucrare care nu se va termina. Tineti minte…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *