UMB a mobilizat peste 300 de drumari și lucrează non-stop pe șantierul centurii Timișoara Sud, șosea cu o bandă/sens și o lungime de 26 km. După rezilierea contractului cu Tirrena Scavi (decembrie 2022) UMB a preluat lucrările de la 58 % și are termen de finalizare iulie 2024, conform DRDP Timișoara. La sfârșitul anului 2023, stadiul fizic de execuție/proiect depășea 60 % cu 3 % avans în cadrul contractului rest de executat (42 %).
,,Peste 320 de muncitori s-au aflat săptămâna aceasta pe șantierul centurii de ocolire Timișoara Sud. Activitatea a început să fie din ce în ce mai intensă. La partea de drum se lucrează 24 de ore din 24, în două schimburi, iar la partea de structuri se lucrează cât timp permite lumina naturală. Câteva dintre lucrările importante au fost la structuri, la podul și la pasajele de pe traseu. La pasajul care va trece peste drumul județean Timișoara – Moșnița Nouă a fost finalizată montarea grinzilor peste deschiderea principală, cea peste drumul județean. A fost activitate zilnic și la podul peste Bega din Ghiroda, la pasajele peste calea ferată din Moșnița Nouă, Chișoda și Freidorf, la pasajul peste DN 59 Timișoara – Șag. La terasamente, sunt lucrări de așternere și stabilizare balast, taluzare, dar și la sistemele de scurgere și evacuare a apelor. S-a lucrat și la fundația uneia dintre cele două parcări de pe traseu, cea de la km 19+870, în zona localității Moșnița Nouă. O altă parcare de scurtă durată va fi la km 10+670, în zona localității Giroc.” – a transmis sâmbătă, 3 februarie 2024, CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara.
După mai multe amânări, UMB ar urma să înceapă în martie 2024 lucrările efective pentru Autostrada A 1 Lugoj-Deva (10 kilometri lungime și 2 km. tuneluri).
Guvernul a aprobat pe 18 ianuarie proiectul Centurii Timișoara Vest, o investiție de aprox. 2 miliarde lei, fonduri europene. Centura Timișoara Vest are 14 kilometri, profil de drum rapid cu 2 benzi/sens și va ,,închide” inelul care înconjoară municipiul de pe Bega. Valoarea totală a investiției este de 2,3 miliarde lei, cu 1,9 miliarde pentru lucrări, dar costurile mai aproape de realitate vor fi cele publicate în SEAP și apoi oferta constructorului câștigător. Centura Timișoara Vest are o lungime de 14 kilometri și va permite tranzitul pe ocolitoare fără a mai intra în oraș.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: