Autostrada Moldovei : UMB intră în cursa pentru continuarea autostrăzii de la Pașcani la Siret/CNAIR anunță lucrări în avans pe lotul 3 al secțiunii Bacău-Pașcani

UMB lot 3 Sursa CNAIR

UMB, cel mai puternic constructor din România va participa la licitațiile pentru continuarea Autostrăzii Moldovei A 7 de la Pașcani la Suceava și Siret, dar și la alte proiecte din regiunea moldavă, anunță președintele ,,Asociației Hai că Se Poate”, Irinel Bucur și fostul director general al CNIR, Cătălin Urtoi. Vineri, 17 mai, s-a desfășurat ședința de progres a CNIAR (Compania de Drumuri), iar premierul Ciolacu și mai mulți membri ai Guvernului au fost la Iași și au făcut o vizită de lucru pe primul șantier de autostradă din județul Iași. Totodată, directorul DRDP Iași (și consilier municipal PSD) Ovidiu Laicu, a făcut un anunț, oarecum suprinzător privind stadiul lotului 3 al secțiunii Bacău-Pașcani, avansând un procent de execuție de 24 %, în avans față de graficul estimat de 19 %.

Duminică, 19 mai, în cadrul podcastului Asociației, Irinel Bucur a vorbit despre intenția UMB (n.r deocamdată nedeclarată și public) de a continua Autostrada Moldovei, constructorul român având deja în lucru 10 loturi cu o lungime totală de 250 km. : ,,Pentru Autostrada Moldovei, A 7 Ploiești-Pașcani, CNAIR nu a mai actualizat datele de la finalul lunii martie (harta CESTRIN) și nu putem prezenta un progres actualizat. cert este că, toți constructorii își mențin termenele programate pentru acest an, ba mai mult, UMB va da două loturi în plus între Buzău și Focșani (loturile 2 și 3 de 67 km.) și încearcă încă o bucată din loturile dintre Focșani și Bacău (zona Adjud). Mobilizarea a crescut și la nord de Focșani până la Pașcani. Vineri am avut discuții și cu UMB și da, vor participa și la următoarele licitații privind construirea infrastructurii în Moldova având peste  6500 de angajați care au nevoie de continuitatea lucrărilor”-Irinel Bucur. De obicei strategia constructorilor nu se anunță public, ci doar poate fi intuită și în funcție de șantierele în lucru și sincronizarea cu alte licitații (pentru avantaj logistic, relocări, materiale, fabrică de grinzi etc).

De menționat că, la verificările din martie, patronul UMB, Dorinel Umbrărescu, într-o discuție publică cu liderul PNL, Nicolae Ciucă, a spus că ,,speră” la finalizarea loturilor de mijloc Buzău-Focșani până la finalul anului, înainte de termen (detalii aici). UMB este în etapa de proiectare a lotului III PNRR Leghin-Târgu Neamț (30 km.), iar dacă se respectă termenele ar putea începe lucrările pregătitoare la toamnă. Constructorul român așteaptă evaluarea ofertelor și pentru Lotul Meseș pe Autostrada Transilvania, o lucrare extrem de dificilă.

Loturile dintre Focșani și Pașcani au termenele contractuale, în funcție de lungime, septembrie/noiembrie 2025, iar licitația pentru secțiunea Pașcani -Suceava are indicatorii aprobați încă din aprilie 2024 și poate fi lansată în licitație anul acesta.

CNAIR avansează un procent de 24 % execuție pe Lotul 3, Bacău-Pașcani : 

Anunțul directorului Regional DRDP Iași, Ovidiu Laicu privind stadiul lotului 3 :

,,De asemenea avem pe acest mai multe categorii de lucrări de artă:
1. Structuri casetate autostrada peste DJ/permeabilitate fauna: 6 buc
2. Pasaje : 31 buc
3.Poduri : 7 buc
4. Podete pe autostrada:
– Podetele prefabricate prevazute sunt podete din cadre prefabricate de tip C2,D3,D4,L2 si L3.
Podete prefabricate: 46 buc
Trebuie remarcat cä progresul lucrării este :
Programat 19 %
Realizat 24 %
– Constructorul este mobilizat extrem de bine se lucrează la decopertari, cărat pământ din gropile de împrumut, îmbunătățirea terenului de fundare cu lianți hidraulici, pregătire elemente pentru structuri etc.”
Notă : sublinierea aparține Economedia

 

Sursa CNAIR

Comentarii

    • pe site-ul CNADNR apare ca stadiul fizic la cel mai avansat tronson BC-Pascani este de 7,1% la data de 9/05. Economedia ori au comis o eroare ori au numarat procentele ca pe steagurile lui Pristanda.

      • Pai si in link-ul pe care l-am postat tot 7,10% e cel mai mare procent pe Bacau – Pascani, respectiv pe tronsonul Saucesti (Bacau) – Trifesti Targ. Iar despre lotul 3, figureaza ca fiind la 6,10%, in niciun caz 24% cum spune “directorul DRDP Iași (și consilier municipal PSD) Ovidiu Laicu”

  1. E campanie electorala!
    Foame mare!😩
    Scot proiecte de la sertar, lanseaza licitatii, grabesc judecarea contestatiilor, e asa o frenezie sa atribuie contracte, sa culeagă spaga pt ca atragerea de voturi se face la Tv.
    Manipularea electoratului costă publicitate pe sticla!
    Sa arate poporului ca ei muncesc!
    Peste 5 luni sau 6 luni orice licitatie va fi uitată!😵😲

  2. Oare cand o sa apucam si noi sa ne vizitam rudele folosind doar autostrazi ca in toate tarile europene ? La cum avanseaza lucrarile pe autostrazi nu vedem mare lucru pana in 2030. Imi e dor de tara dar drumul de la granita pana acasa este mai lung ca in Europa. Mai urmaresc din cand in cand stadiul lucrarilor pe odat.ro si uneori chiar am impresia ca nu se avanseaza deloc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *