Se apropie finalizarea conexiunii rutiere dintre DEx12 (Craiova – Pitești) și A1 (Pitești -București), anunță directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Este vorba de lotul 4 Colonești – Pitești, singurul care nu a fost încă finalizat și deschis circulației.
finalizarea conexiunii rutiere dintre DEx12 (Craiova - Pitești) și A1 (Pitești -București)
Sursa foto: Facebook/ Cristian Pistol
Antreprenorul român (UMB) a a ajuns la un stadiu fizic de peste 90% pe ultimii 12 km ai primului drum expres din România, a precizat Pistol pe pagina sa de Facebook.
finalizarea conexiunii rutiere dintre DEx12 (Craiova - Pitești) și A1 (Pitești -București) 3
Sursa foto: Facebook/ Cristian Pistol
“În luna iulie se va circula circula pe drum de mare viteză (DEx12 și A1) între Craiova și București (231km). Contractul, finanțat prin Programul Transport 2021-2027, are o valoare de 754,92 milioane de lei (fără TVA). DEx12 (Craiova -Pitești) are o lungime totală de 121 km.”, a adăugat șeful CNAIR.
Tronsonul 4 Colonești – Pitești din drumul expres are 12 km de și este cuprins între nodul rutier Albota și nodul rutier de legătură cu Autostrada București – Pitești.
CNAIR promitea în primăvara anului trecut că acest tronson urma să fie gata până la sfârșitul anului 2024. Tot atunci, oficialii din Ministerul Transporturilor/CNAIR, pe baza angajamentelor antreprenorilor Ozaltin, UMB și Aktor, estimau că în decembrie 2024 se va circula pe Drum de mare viteză de la Craiova la Constanța prin finalizarea loturile 1 și 4 ale Drumului Expres Craiova – Pitești respectiv Lotul 3 al Autostrăzii A0 Sud.

Astfel, după cum a notat anul trecut Economedia, Compania de Drumuri a ratat și în anul 2024 legătura „cap-coadă” între Craiova și București pe drum de mare viteză, în ciuda promisiunilor repetate ale ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu și ale directorului general al CNAIR Cristian Pistol.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

UMB a deschis circulația doar parțial în noiembrie, pe 17,7 km ai Tronsonului 1 Craiova – Robănești de pe Drumul Expres Craiova – Pitești. Cu o zi înainte, CNAIR a inaugurat circulația pe alți 20 de kilometri de pe Lotul 4. Inaugurarea parțială a avut loc deoarece UMB a avut întârzieri la mai multe pasaje, inclusiv la pasajul peste nodul cu Autostrada A1.