Firmele omului de afaceri băcăuan Dorinel Umbrărescu au în execuție 155 de kilometri de autostradă și drum expres din totalul de aproape 440 de kilometri care se construiesc în toată țara, arată o analiză a Asociației Pro Infrastructură. Doar luna aceasta CNAIR a semnat cu UMB contractele pentru loturile 1 și 4 ale Autostrăzii Buzău-Focșani, a câștigat loturile de mijloc de pe aceeași secțiune (67 km.), contractul pentru Autostrada Lugoj-Deva ( 400 mil. E) și a depus oferte pentru cele șase loturi ale secțiunilor Focșani-Bacău-Pașcani de pe Autostrada Moldovei (A7). În lucru sunt contracte majore precum Autostrada Transilvania (42 km.), loturile 3 și 4 ale Drumului Expres Craiova -Pitești (60 km.) și Lotul 2 al Autostrăzii București A0 Nord (21 km).
În aceste condiții, Asociația Pro Infrastructură atrage atenția asupra asupra riscului ca UMB, cel mai puternic drumar din România să nu poată ,,duce” toate contractele pe care le-a câștigat. Constructorul are deja în șantier 35 % din drumurile de mare viteză și ar putea adăuga încă 250 de kilometri : ,,UMB vrea tot caimacul. Cei de la UMB au acum în tolbă 9 din totalul de 23 de contracte, peste 155 kilometri din cei aproape 440 kilometri de autostrăzi și drumuri expres aflați în prezent în execuție în România, adică peste 35% cotă de piață pe drumurile de viteză (vezi grafice mai jos).