Reprezentanţii Primăriei Prejmer au ridicat, miercuri, în cadrul unei întâlniri cu conducerea CNIR şi cea a Consiliului Judeţean (CJ) Braşov, obiecţii cu privire la traseul Autostrăzii Braşov-Bacău, invocând existenţa unor investiţii în dezvoltare în zona traversată de viitoarea autostradă, transmite Agerpres.

Potrivit unui comunicat al CJ Braşov, întâlnirea a avut loc în contextul în care, în data de 13 octombrie, a fost depusă documentaţia vizând eliberarea Certificatului de Urbanism, pentru care, în prealabil, este necesar avizul pozitiv al primarilor localităţilor pe teritoriul cărora a fost configurat traseul autostrăzii.

Astfel, Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR), care are în implementare contractul de servicii privind finalizarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Braşov – Bacău, a convocat o întâlnire în care reprezentanţii proiectantului au prezentat proiectul primăriilor celor şapte localităţi braşovene pe teritoriul cărora au urma să treacă autostrada.

“Oficialii CNIR şi proiectanţii urmează să integreze planurile urbanistice zonale ale acestor obiective (din Prejmer – n.r.) în proiectul actual al autostrăzii, astfel încât viitorul drum de mare viteză să răspundă pe deplin necesităţilor din comunităţile locale pe teritoriul cărora se va realiza”, se arată în comunicatul citat.

Totodată, preşedintele CJ Braşov, Adrian-Ioan Veştea, transmite că instituţia se va asigura că beneficiile acestui proiect “vor depăşi eventualele dezavantaje pentru localităţile străbătute” de autostradă.

“La nivelul Consiliului Judeţean, vrem să ne asigurăm că documentaţiile proiectului au fost analizate sub toate aspectele de factorii locali implicaţi, în aşa fel încât impactul obiectivului să fie corect evaluat şi beneficiile sale să depăşească eventualele dezavantaje pentru localităţile străbătute”, a afirmat, conform comunicatului, preşedintele CJ Braşov, Adrian-Ioan Veştea.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Traseul prezentat străbate localităţile Codlea, Hălchiu, Braşov, Bod, Sânpetru, Hărman, Prejmer, până la graniţa cu judeţul Covasna, pe o lungime de 37 km. Pe traseu sunt prevăzute noduri rutiere la joncţiunea cu drumurile naţionale şi judeţene, supratraversări ale căii ferate şi un tunel în zona de protecţie a Dealului Lempeş.

Sectorul Brașov-Bacău al Autostrăzii A13 se va conecta cu viitoarea Autostradă Sibiu-Făgăraș-Brașov printr-un nod de mare viteză în zona localității Codlea, iar în zona Bacăului, la Răcăciuni, cu Autostrada Moldovei – A7.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Kilometrul zero al autostrăzii A13 este situat la intersecţia cu autostrada A3 Bucureşti – Braşov, localizată la nord de municipiul Codlea. Traseul se menţine în forma iniţială până la intersecţia cu DN 13, unde este prevăzută construcţia unui nod de legătură pe o suprafaţă de teren optimizată, se mai arată în comunicatul CJ Brașov.

Mai departe, de la km 8, autostrada continuă pe un traseu modificat, care respectă condiţionalităţile transmise de Carfil SA privind existenţa unei distanţe de siguranţă, precum şi de restricţiile din zona de protecţie a ariei protejate Dealul Lempeş, care va fi subtraversată prin intermediul unui tunel asupra căruia factorii de decizie s-au pus de acord.

În zona Sânpetru este prevăzut un nod de legătură cu DJ 103. Pe teritoriul administrativ al Hărmanului, autostrada străbate zona de dezvoltare a localităţii, supratraversează DJ 11 şi calea ferată, şi continuă până la intersecţia cu DN 10 unde este prevăzută construcţia unui nod rutier şi a unui drum de legătură spre Stupinii Prejmerului.

Săptămâna trecută, CNIR a anunțat că noua variantă de traseu, propusă ca urmare a constrângerilor identificate, modifică traseul cu aproximativ 12 kilometri și prevede proiectarea unui tunel cu o lungime de 600 de metri în zona protejată Dealul Cetății-Lempeș.

CNIR a anunțat în această vară că traseul Autostrăzii A13 Brașov – Bacău va fi modificat și deviat, cu aproximativ 10 kilometri, pentru a ocoli poligonul de teste pentru drone al Carfil, de la Hărman.

În aprilie, directorul general al Companiei Naționale de Investiții Rutiere, Gabriel Budescu a declarat că traseul inițial al Autostrăzii A13 Brașov – Bacău va fi modificat în zona municipiului Brașov pentru o investiție strategică a companiei Romarm.

„Traseul inițial stabilit pentru Autostrada A 13 Brașov-Bacău va fi modificat în zona municipiului Brașov ca urmare a solicitărilor Ministerului Economiei, reproiectarea traseului fiind necesară pentru o investiție strategică a Companiei Romarm. După discuțiile de luna trecută cu reprezentanții autorităților din județul Brașov, ieri, colegii de la Direcția Investiții au prezentat noile variante de traseu și autorităților din județul Covasna. Împreună cu proiectantul și comunitățile locale, analizăm alternativele pentru cel mai bun traseu”, a precizat Gabriel Budescu.

Este vorba despre Carfil S.A Brașov, producător român de tehnică militară, care a semnat un acord de cooperare cu Periscope Aviation, producător american de drone militare și civile. Documentul a fost semnat în primăvara anului trecut, la Black Sea Defense and Aerospace – BSDA 2024, cel mai mare eveniment regional dedicat apărării şi securităţii care a avut loc, între 22 şi 24 mai, la Bucureşti, pe platforma Romaero Băneasa.

Autostrada A13 Sibiu – Brașov – Bacău

Lungime: 300 km (estimat).

Stadiu execuție, potrivit 130km.ro: în exploatare (0%); în execuție (23%); planificat (77%).

Autostrada A13 este o autostradă propusă pe Sibiu – Făgăraș, iar mai departe Făgăraș – Brașov – Bacău.

Tronson Stadiu Deschidere
I.Sibiu – Fagaras In executie 2027
II.Restul traseului Planificata

I. Sibiu – Făgăraș

Stadiu: În execuție

Lungime: 68,04 km

Termen de deschidere: 2027

Această secțiune este împărțită în patru loturi, astfel:

Lot 1 Boița (A1) – Avrig/Mârșa (DJ105G), 14,25 km. Constructor desemnat în septembrie 2023: MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET, preț: 1,90 miliarde lei (fără TVA), durată proiectare: 12 luni, durată execuție: 36 luni. Contract semnat în noiembrie 2023. Termen de deschidere: 2027.

Lot 2 Avrig/Mârșa – Arpașu de Jos, 19,92 km. Constructor desemnat în octombrie 2023: MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S., preț: 1,54 miliarde lei (fără TVA), durată proiectare: 12 luni, durată execuție: 36 luni. Contract semnat în noiembrie 2023. Termen de deschidere: 2027.

Lot 3 Arpașu de Jos – Sâmbăta de Sus, 17,61 km. Constructor desemnat în iunie 2023: MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S., preț: 1,77 miliarde lei (fără TVA), durată proiectare: 12 luni, durată execuție: 36 luni. Contract semnat în august 2023. Termen de deschidere: 2027.

Lot 4 Sâmbăta de Sus – Făgăraș, 16,26 km. Constructor desemnat în mai 2023: Asocierea Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Yapi Merkezi Insaat VE Sanayi AS, cost: 1,19 miliarde lei fără TVA, durată proiectare: 12 luni, durată execuție: 36 luni. Contract semnat în septembrie 2023. Termen de deschidere: 2027.