Proiectul Tehnic pentru lotul 3 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești nu a fost predat pe 15 aprilie, la termenul asumat, dar va fi transmis CNAIR până la sfârșitul lunii, anunță secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Constructorul WeBuild ar fi trebuit să predea CNAIR Proiectul Tehnic pentru Autorizația de Construire (PAC) a lotului Cornetu-Tigveni de 37 de kilometri pe 15 aprilie după cum Economedia a explicat aici. Pe lotul 2 Boița-Cornetu (30 km.) Asocierea Mapa-Cengiz (Turcia) a primit Autorizație pentru primul kilometru care include viaductul de 650 metri de la Boița.
Secretarul de stat Scrioșteanu a transmis că, pe lotul 3 Cornetu-Tigveni au început și testele pentru piloții forați :
– a început forarea piloților de probă, necesari testării acestora în condițiile geotehnice specifice zonei – în total, vor fi forați 21 piloți de probă, câte 3 piloți în 7 zone diferite ale amplasamentului. Până acum, au fost forați piloții din 4 zone, iar la sfârșitul săptămânii va începe și testarea acestora de compresiune și smulgere. Adâncimea de foraj a acestora variază intre 25 și 40 de metri;
– este în curs de desfășurare activitatea de cercetare a siturilor arheologice;
– a fost finalizată activitatea de defrișare în afara Fondului Forestier;
– este în curs de finalizare activitatea de defrișare în Fondul Forestier;
– este în curs de finalizare Proiectul pentru Autorizația de Construire, urmând a fi predat luna aceasta;
– continuă lucrările de amenajare a organizării de șantier în comuna Cepari, pe un teren de 7 hectare, unde vor fi amplasate birourile administrative, dar și stațiile proprii de asfalt și beton;
– este în curs de execuție punctul de lucru Racovița, pe un teren de 4 hectare, care va cuprinde birouri administrative, laborator, 2 stații de betoane, poligon de prefabricate. Începutul organizării de șantier este unul bun și suntem încrezători că antreprenorul va repeta organizarea și mobilizarea bună de pe Secțiunea 5, acolo unde lucrările sunt în avans față de grafic.” – Ionel Scrioșteanu.
Teste piloți forați pe Lotul 3 Sibiu -Pitești
Termenul de execuție este de 45 de luni de la emiterea Ordinului pentru începerea lucrărilor.
Contractul aferent acestei secțiuni prevede construcția a:
– 37,40 km de autostradă
– 96 de poduri și viaducte
– un tunel cu o lungime de 1,7 km, care va fi cel mai lung tunel de autostradă din România
-️ 1 ecoduct în zona localității Călinești, care va traversa râul Olt, calea ferată și DN7
– două noduri rutiere: Cornetu și Rudeni
– 2 spații de servicii
– 1 Centru de Întreținere și Coordonare