Liderul USR Cătălin Drulă anunţă că principalul constructor de autostrăzi din România a oprit lucrările şi a părăsit şantierul autostrăzii A3 Transilvania, sectorul dintre Nădăşelu şi Poarta Sălajului, scrie News.ro. El afirmă că cei 42 km, de peste 400 de milioane de euro erau singurii aflaţi în lucru în PNRR şi acuză PSD şi PNL că îşi bat joc cu fiecare ocazie de şansa românilor pentru un trai mai bun.
„Guvernarea incompetentă PNL-PSD a dat de gard cu singurul proiect din PNRR Transporturi pe care se lucrează: A3 Transilvania între Cluj şi Zalău. De luni de zile întreaga piaţă de construcţii din România cere Guvernului o soluţie decentă pentru creşterea fulminantă a preţurilor materialelor de construcţii”, spune liderul USR în postare.
„Au dat 2 ordonanţe de urgenţă pentru ajustarea preţurilor care, în loc să rezolve problema, au adâncit-o şi mai tare. Nu au bani de dat pentru autostrăzi, căi ferate, spitale şi şcoli. În schimb au pentru pensii speciale, mii de pile de partid angajate la stat sau PNDL-uri de miliarde. Însă astăzi s-a umplut paharul. Principalul constructor de autostrăzi din România a oprit lucrările şi a părăsit şantierul autostrăzii A3 Transilvania, sectorul dintre Nădăşelu şi Poarta Sălajului”, afirmă Cătălin Drulă.
Potrivit preşedintelui USR, „cei 42km în valoare de peste 400 de milioane de euro erau singurii aflaţi în lucru din întreg PNRR-ul pe Transporturi”.
„Imaginile vorbesc de la sine. Şantierul este îngheţat în mijlocul verii, în vârf de sezon de lucrări când sute de muncitori şi utilaje ar trebui să atingă vârful de productivitate. PSD şi PNL îşi bat joc cu fiecare ocazie de şansa românilor pentru un trai mai bun. Nu trebuie să uităm asta în 2024 când vor cere din nou votul”, mai afirmă Drulă.
Mutare de forță a omului de afaceri Dorinel Umbrărescu care ar urma să oprească toate șantierele cu excepția Centurii Slatina, de luni 11 iulie până ce Guvernul rezolvă problema actualizării contractelor de lucrări cu ajustarea necesară creșterii prețurilor la materialele de construcții. Este o decizie fără precedent pe care o anunță Asociația Pro Infrastructură fără a prezenta, însă și o confirmare oficială, dar este puțin probabil ca o asemenea informație să nu vină direct din partea celui mai puternic constructor din România. Cu excepția Centurii Slatina, aproape finalizată și în prag de inaugurare, UMB ar sista activitatea pe 7 proiecte majore cu o lungime de 140 km. până la intrarea în vigoare a noului act normativ ( OUG). În caz contrar, ar lucra pe vechile prețuri, deci în pierdere pentru că Ordonanța nu se poate aplica retroactiv.