Investițiile CFR Infrastructură pentru perioada 2023-2026: 24 de miliarde de lei pentru lucrări de întreținere și reînnoire a liniilor de tren / Lungimea rețelei electrificate crește de la 4.030 la aproape 4.300 kilometri

CFR infrastructura - facebook Sursa foto: Facebook/ CFR Infrastructură

Compania CFR Infrastructură estimează un necesar de finanțare de 24 miliarde lei pentru lucrări de întreținere, reparare și reînnoirea căii ferate în perioada 2023-2026, potrivit Planului de Administrare aprobat. Din cele 24 de miliarde lei, cea mai mare sumă, de 16 miliarde lei (câte 4 miliarde/an), merge la capitolul lucrări de întreținere, alte 7 miliarde lei pentru reînnoire, în timp ce pentru reparații curente estimarea este de aproape 900 de milioane lei, a precizat luni administratorul rețelei de cale ferată din România. Totodată, CFR Infrastructură spune că în următorii 3 ani va face lucrări de refacție (reînnoire) pe 600 de kilometri și electrificare pe 250 de kilometri.

Planul de Administrare al companiei subliniază necesitatea dezvoltării transportului feroviar din România, prin transferul modal către calea ferată al fluxurilor de transport de călători și marfă, având în vedere că o astfel de abordare poate genera efecte privind creșterea semnificativă a eficienței economice a sistemului național de transport și reducerea anuală cu cca 4 % din PIB a costurilor economiei naționale privind transporturile, prin reducerea cheltuielilor de finanțare a costurilor generate de transportul rutier. Dezvoltarea infrastructurii feroviare și a companiei care administrează infrastructura feroviară din România reprezintă o prioritate esențială în contextul acțiunilor necesare în vederea dezvoltării transportului feroviar de călători și marfă din România. Transportul feroviar din România este afectat fundamental de avantajul competitiv major al transportului rutier generat de politicile de externalizare masivă și excesivă a costurilor generate de acest mod de transport. Până la corectarea acestor distorsiuni ale competiției între modurile de transport terestru, legislația europeană și cea națională au instituit obligația statului de a asigura transportului feroviar, cu referire inclusiv la infrastructura feroviară, finanțări adecvate din fonduri publice care să acopere integral costurile necesare în vederea dezvoltării și preluării masive a unor fluxuri de trafic derulate în prezent pe cale rutieră. Planul de Administrare al companiei identifică întreținerea, repararea și reînnoirea căii ferate drept direcții de acțiune prioritare pentru reabilitarea și dezvoltarea infrastructurii feroviare, în vederea asigurării suportului logistic al dezvoltării transportului feroviar de călători și marfă din România. Conform legislației în vigoare, aceste categorii de activități trebuie finanțate în principal din fonduri publice naționale. Necesarul total de finanțare din fonduri publice al acestor activități în perioada 2023-2026, determinat conform prevederilor legale în vigoare, este de 24 MILIARDE de LEI, cu următoarea alocație anuală necesară pentru fiecare categorie de activități.

Investiții CFR Infrastructură 2023-2026:

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Ati pus de murături pentru 2026?
    Ca pâna atunci nu faceti mai nimic!
    De ce nu merg trenurile din Bu. Nord la Urziceni si apoi Faurei, Tecuci?
    Calea asta ferată e din timpul WW2 si ar fi strategică!
    Vedeti sa nu depasiti granitele cu modernizarile, reparare și reînnoirea căii ferate !😪

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.