Magistrala CFR Caransebeș-Timișoara-Arad, modernizată cu bani din PNRR : Webuild poate începe lucrările pe lotul 4 Ronaț-Arad (55 km.)

CFR SA modernizare CF Sursa CFR Infrastructură

Încep lucrările pentru modernizarea lotului 4 al Magistralei CFR 100 Caransebeș-Timișoara-Arad. Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru lotul Ronaț-Arad cu o lungime de 55 km. Toate cele patru loturi ale secțiunii Caransebeș-Timișoara-Arad (160 km.) au contracte de proiectare și execuție semnate cu Aracada-Alstom, FCC (Spania) și WeBuild (Italia) . Contractul finanțat prin PNRR a fost semnat cu WeBuild în noiembrie 2022 pentru 2 miliarde lei, iar termenul de finalizare este de 36 de luni, a transmis vineri, 12 aprilie, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu :

,,Start modernizării Lotului 4 (54,25 km) al liniei feroviare Caransebeș-Timișoara-Arad !
Am emis astăzi Autorizația de Construire pentru lucrările pe cei 48,08 km, între Ronaț Triaj și Arad, dar și pe cei 6,17 km de cale ferată dintre Aradu Nou și Glogovăț. Pe traseul acestui tronson de cale ferată, care tranzitează județele Timiș și Arad, se va lucra inclusiv la:
– suprastructură și terasamente
– 3 poduri, 53 podețe și 7 pasaje
– consolidări
– arhitectură și rezistență
– relocarea și protejarea utilităților. Contractul (finanțat prin PNRR) are o valoare de 2,18 miliarde de lei (fără TVA) şi prevede o perioadă de execuție a lucrărilor de 36 de luni.” -Sorin Grindeanu.
Autorizația de Construire a fost emisă pentru lucrări cu o valoare de 1,7 miliarde lei.

Lucrările pe secțiunea Ronaț -Arad se fac pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h. pentru trenurile de călători respectiv 120 km/h. la cele de marfă. Durata contractului este de 102 luni din care 42 pentru proiectare și execuție și 60 de luni, garanția constructorului. Desemnarea câștigătorului pentru Lotul 4 s-a făcut pe 9 august (detalii aici) dar semnarea contractului a fost întârziată din cauza contestațiilor. Această secțiune de 55 km. va fi proiectată cu linie dublă pe aprox. 50 km. a transmis directorul general CFR Infrastructură, Ion Simu : ,,PNRR – CFR SA – contract de 2,18 MILIARDE lei pentru modernizarea infrastructurii feroviare pe secțiunea RONAȚ TRIAJ – ARAD

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
Am semnat contractul de modernizare a infrastructurii feroviare, în valoare de 2,18 miliarde lei, fără TVA, pentru Lotul 4 RONAȚ TRIAJ – ARAD, aferent obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Aradˮ, finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.
-Constructor: Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – Timișoara – Arad Lot 4
Valoare contract (proiectare și execuție) – 2,18 MILIARDE lei
Finanțare: fonduri nerambursabile PNRR
Durată implementare contract: 42 de luni (6 luni proiectare și 36 luni execuție)
OBIECTIVE:
lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe secțiunea RONAȚ TRIAJ – ARAD (lotul 4), în lungime de 54,86 km, pentru viteza maximă de 160 km/h
lucrări civile în stațiile Sânandrei, Băile Calacea, Orțișoara, Vinga, Sag și Aradu Nou
lucrări civile în 2 halte de călători,1 haltă comercială de mărfuri
lucrări de modernizare a lucrărilor de artă – 6 poduri și 39 podețe
sisteme automate de semnalizare la 7 de treceri la nivel cu calea ferată
lucrări specifice de exploatare feroviară
lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) și BLAI pe întregul traseu.
OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ și FEROVIARĂ:
►6 pasarele pietonale în stațiile Sânandrei, Băile Calacea, Orțișoara, Vinga, Șag și Aradu Nou
►1 pasarelă edilitară în Aradu Nou
►4 pasaje superioare în stațiile Sânandrei (DJ692A), Orțișoara (DJ693), Carani (DJ692), Vladimirescu (DN7)
►11 pasaje inferioare, dintre care 9 în Aradu Nou, 1 în stația Orțișoara, respectiv 1 pasaj în stația Sag
► panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 9.410 m;
► rampe de încărcare-descărcare în stațiile Orțișoara, Vinga și Aradu Nou” a transmis CFR Infrastructură.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: