Săptămâna viitoare va fi lansată licitaţia pentru proiectarea şi execuţia secţiunii de metrou Băneasa ( staţia Tokyo) – Aeroport Otopeni, a anunţat astăzi, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioşteanu. Decizia de a continua, totuşi, linia până la Aeroportul Otopeni vine după ce, pe 2 octombrie Guvernul a aprobat un Memorandum pentru deblocarea proiectului. Anterior, fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, prezenta cu date concrete că investiţia nu este rentabilă şi trebuie prioritizate liniile care deservesc un bazin mai mare de populaţie, precum M 5 Eroilor – Pantelimon sau M 4 Gara de Nord- Gara Progresu (la ieşirea din Bucureşti spre Giurgiu, obiectiv propus la finanţare prin PNRR). Secretarul de stat, Ionel Scrioşteanu a precizat că documentaţia pentru secţiunea Băneasa – Otopeni a fost trimisă deja la ANAP care a făcut observaţii : ,,Imediat după ce Guvernul României a aprobat acel Memorandum pe care l-a propus Ministerul Transporturilor pentru continuarea magistralei de metrou M 6 până la Otopeni, Metrorex a încărcat procedura în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, practic a demarat procedura de licitaţie, din partea Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice ( ANAP) a fost un aviz condiţionat, cu câteva modificări minore la documentaţie, în curs de implementare, iar în cel mai scurt timp, probabil săptămâna, viitoare licitaţia va fi publicată.”, a anunţat secretarul de stat Scrioşteanu. Pentru linia Gara de Nord- 1 Mai – Otopeni România are peste 500 de milioane de euro finanţare nerambursabilă de la Uniunea Europeană (termen limită decembrie 2023) şi încă 300 de milioane de euro, împrumut luat în urmă cu 10 ani de la Banca Japoniei. Pentru prima secţiune, Gara de Nord- Băneasa, în iulie, Metrorex a desemnat asocierea de firme din Turcia Alsim Alarko – Makyol câştigătoarea licitaţiei pentru proiectarea şi execuţia primelor şase staţii ale Magistralei M6 1 Mai- Băneasa – Aeroport Otopeni. Licitaţia a fost lansată în martie 2019. Este vorba despre Lotul 1.1: Proiectare şi execuţie structură de rezistenţă staţii şi tuneluri, pentru o galerie la staţia 1 Mai existentă, dar și pentru stații la Pajura, Expoziţiei, Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, stația Tokyo și galeria – tunelul 1 Mai – Tokyo. Alsim Alarko a câştigat şi după reevaluare licitaţia. Estimarea pentru semnarea contractului după finalizarea procedurilor este pentru începutul anului viitor, a mai adăugat secretarul de stat Ionel Scrioşteanu.