CFR Infrastructură face un pas important pentru modernizarea liniei de tren Bucureşti- Craiova, contractele de proiectare a celor două secţiuni dintre Bucureşti şi Craiova fiind semnate cu asocierea ISPCF – Baicons. Linia are o lungime de 206 kilometri iar după finalizarea documentaţiei tehnice se poate scoate la licitaţie şi contractul pentru lucrările care vor permite ridicarea vitezei de circulaţie la 160 km/h. pentru trenurile de călători respectiv 120 km/h. pentru garniturile de marfă. Contractul pentru Studiul de Fezabilitate şi Proiectul Tehnic al secţiunii Bucureşti – Roşiori ( 96 km.) a fost semnat joi după ce, tot săptămâna aceasta, CFR semnase contractul pentru segmentul Roşiori – Craiova, cu o lungime de 110 kilometri. Durata celor două contracte este de 23 de luni iar valoarea totală 75 de milioane lei, precizează Ministerul Transporturilor : ,,Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunță că a fost semnat contractul între Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA și Asocierea ISPCF SA – Baicons Impex SRL în valoare de 34,2 milioane de lei, pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic, în vederea modernizării liniei de cale ferată BUCUREȘTI NORD – ROȘIORI NORD (96 km), subsecțiunea 1 a tronsonului BUCUREȘTI – CRAIOVA, pentru viteza maximă de circulație a trenurilor de călători cu 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfă. Studiul de fezabilitate și Proiectul Tehnic au drept scop identificarea soluțiilor optime pentru modernizarea liniei de cale ferată, atât din punct de vedere tehnic, operațional, economic, financiar, cât și al impactului asupra mediului și al schimbărilor climatice.
Cel mai rapid tren de la CFR Călători între Bucureşti şi Craiova este IR 1691 care parcurge distanţa în 3 ore şi 10 minute. Despre linia Bucureşti – Craiova, fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă spunea ieri, că are nevoie de lucrări de reînnpoire : „ Calea ferată București-Craiova. M-am luptat cu prioritate pentru acest proiect în mandatul de ministru. Acum 30 de ani se făceau 2 ore între București și Craiova, iar la începutul lui 2021 se făceau frecvent peste 4 ore. Am pornit un program de ridicare a restricțiilor de viteză de pe magistrală, iar primele rezultate au dat roade: după circa 10 ani, vom avea din 2022 în Mersul Trenurilor din nou trenuri trasate la sub 3 ore între București și Craiova. Contractele de ridicare restricții au mers mai prost în această toamnă, dar sunt pe finalizare.