Modernizarea liniei de tren Bucureşti – Craiova : CFR Infrastructură a semnat contractul pentru proiectare şi pe secţiunea Bucureşti- Roşiori/Între Bucureşti şi Craiova trenurile de călători vor circula cu viteza maximă de 160 km/h

CFR Sursa Foto : CFR Infrastructură

CFR Infrastructură face un pas important pentru modernizarea liniei de tren Bucureşti- Craiova, contractele de proiectare a celor două secţiuni dintre Bucureşti şi Craiova fiind semnate cu asocierea ISPCF – Baicons. Linia are o lungime de 206 kilometri iar după finalizarea documentaţiei tehnice se poate scoate la licitaţie şi contractul pentru lucrările care vor permite ridicarea vitezei de circulaţie la 160 km/h. pentru trenurile de călători respectiv 120 km/h. pentru garniturile de marfă. Contractul pentru Studiul de Fezabilitate şi Proiectul Tehnic al secţiunii Bucureşti – Roşiori ( 96 km.) a fost semnat joi după ce, tot săptămâna aceasta, CFR semnase contractul pentru segmentul Roşiori – Craiova, cu o lungime de 110 kilometri. Durata celor două contracte este de 23 de luni iar valoarea totală 75 de milioane lei, precizează Ministerul Transporturilor : ,,Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunță că a fost semnat contractul între Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA și Asocierea ISPCF SA – Baicons Impex SRL în valoare de 34,2 milioane de lei, pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic, în vederea modernizării liniei de cale ferată BUCUREȘTI NORD – ROȘIORI NORD (96 km), subsecțiunea 1 a tronsonului BUCUREȘTI – CRAIOVA, pentru viteza maximă de circulație a trenurilor de călători cu 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfă. Studiul de fezabilitate și Proiectul Tehnic au drept scop identificarea soluțiilor optime pentru modernizarea liniei de cale ferată, atât din punct de vedere tehnic, operațional, economic, financiar, cât și al impactului asupra mediului și al schimbărilor climatice.

Obiectivul general al contractului de prestări servicii face parte din programul de modernizare a infrastructurii feroviare pe tronsonul BUCUREȘTI – CRAIOVA și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:
► creșterea vitezei de circulație și, implicit, reducerea duratei de călătorie pe întreaga secțiune;
► creșterea numărului de călători, inclusiv a numărului de turiști;
► creșterea volumului de mărfuri transportate la nivel intern și internațional;
► îmbunătățirea condițiilor de călătorie și creșterea gradului de siguranță, gestionând în același timp impactul asupra mediului, în conformitate cu standardele europene.” a transmis ministerul Transporturilor.

Cel mai rapid tren de la CFR Călători între Bucureşti şi Craiova este IR 1691 care parcurge distanţa în 3 ore şi 10 minute. Despre linia Bucureşti – Craiova, fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă spunea ieri, că are nevoie de lucrări de reînnpoire : „ Calea ferată București-Craiova. M-am luptat cu prioritate pentru acest proiect în mandatul de ministru. Acum 30 de ani se făceau 2 ore între București și Craiova, iar la începutul lui 2021 se făceau frecvent peste 4 ore. Am pornit un program de ridicare a restricțiilor de viteză de pe magistrală, iar primele rezultate au dat roade: după circa 10 ani, vom avea din 2022 în Mersul Trenurilor din nou trenuri trasate la sub 3 ore între București și Craiova. Contractele de ridicare restricții au mers mai prost în această toamnă, dar sunt pe finalizare.

Următoarea etapă de ridicare a restricțiilor am prins-o în PNRR pentru finanțare sub forma unui proiect de tip ”quick wins”, CFR ar trebui să lanseze rapid licitația pentru a nu risca fondurile europene. Iar pe termen lung, am lansat în acest an licitația pentru proiectarea modernizării complete a coridorului București-Craiova, însă din păcate și aici sunt întârzieri în ultimele luni, fiind semnat doar unul dintre cele 2 contracte de proiectare. Calea ferată Craiova-Caransebeș. În septembrie am lăsat acest contract de proiectare 90% gata, fiind în stadiu final de obținere avizul de ape și cel de mediu. Trebuie urgentată de către minister finalizarea și aprobarea investiției în guvern. Acesta trebuie să fie principalul proiect al României pe următoarea finanțare Connecting Europe Facility (CEF). Discutăm despre un proiect major de modernizare de câteva miliarde de euro care să rezolve definitiv, printre altele, traversarea dificilului deal Balota prin construirea unor tuneluri noi.” a transmis fostul ministru al Transporturilor.

 

Sursa Foto : CFR Infrastructură

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *