Primul pas pentru modernizarea liniei de tren Bucureşti – Craiova: CFR Infrastructură a semnat contractul pentru proiectul tehnic pe tronsonul Roşiori Nord – Craiova

tren de lucru Sursa foto: CFR Infrastructură

CFR Infrastructură şi asocierea ISPCF – Baicons au semnat contractul pentru Studiul de Fezabilitate şi Proiect Tehnic necesare modernizării tronsonului Roşiori Nord-Craiova (110 km), practic a doua jumătate a liniei Bucureşti – Craiova cu o lungime de 206 km.

Contractul a fost semnat pentru o ofertă de 40 de milioane de lei, a anunţat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu: „Un prim pas pentru modernizarea liniei de cale ferată „București – Craiova. Am semnat astăzi contractul pentru Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic, pe tronsonul “Roșiori Nord- Craiova”

110,2 km
40 milioane de lei
23 de luni

În perioada următoare se va semna şi contractul pentru prima secţiune, Bucureşti – Roşiori, cu o lungime de 96 kilometri, anunţă CFR Infrastructură. Documentaţia Tehnică (Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic) va permite execuţia lucrărilor de modernizare pentru creşterea vitezei trenurilor de călători la 160 km/h respectiv 120 km/h, la cele de marfă.

Licitaţia a fost lansată în februarie 2021 cu o estimare de 45 de milioane lei. Durata contractului este de 23 de luni. Sursa de finanţare pentru elaborarea studiilor de fezabilitate și a proiectelor tehnice, eferente celor două subsecțiunii BUCUREȘTI NORD – ROȘIORI NORD (subsecțiunea 1) și ROȘIORI NORD – CRAIOVA (subsecțiunea 2) este asigurată din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – CEF Sector Transport, în procent de 85% din valoarea eligibilă, iar restul sumei va fi suportat de la Bugetul de stat. Durata estimată de finalizare a fiecărui contract este de 23 de luni.

Cel mai rapid tren de la CFR Călători între Bucureşti şi Craiova este IR 1691 care parcurge distanţa în 3 ore şi 10 minute. Despre linia Bucureşti – Craiova, fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă spunea că are nevoie de lucrări pentru reînnoire: „Linia este construită pentru 120-140 km/h dar acum sunt restricţii şi de 30 km/h şi trebuie să le respecte orice tren. E vorba despre reparaţii de şine, terasament şi schimbătoare de cale (n.r. macazuri). Prin aceste intervenţii, de la trei ore şi jumătate se va reveni la parcursul de două ore din anii 80. Am cerut un miliard de euro prin PNRR pentru aceste reînnoiri pe care să le facem până în 2026”, spunea Cătălin Drulă.

Sursa foto: CFR Infrastructură

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *