Radiografie dură: 9.000 de kilometri de cale ferată zac în paragină. CFR ar putea primi investiţii mai mari decât tot bugetul din ultimii 15 ani

cfr, cale ferata, tren, lucru, lucrari, feroviar, infrastructura feroviara Sursa foto: CFR Infrastructură

„9.000 de kilometri de cale ferată zac în paragină” şi aşteaptă miliardul de euro promis prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) pentru lucrări de reînnoire, a anunţat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Este o radiografie dură a căilor ferate din ţară (total: 10.628 km, din care 6.874 km reţea primară), pentru că, din anii 90 şi până acum, statul a abandonat nu doar investiţiile în modernizarea liniilor de tren, ci şi întreţinerea acestora.

Datele oficiale arată că, anul trecut, cu bani de la buget, Compania CFR Infrastructură a reparat doar 20 de kilometri de cale ferată, jumătate cu un tren de lucru din dotarea Regionalei Braşov. Pe lângă subfinanţarea sistemului, Ministerul Transporturilor pierde şi bani europeni pentru reabilitarea magistralelor, aproximativ 320 de milioane de euro pentru că nu a reuşit să semneze la timp două din cele trei contracte pe M 300 Braşov-Sighişoara (fonduri prin programul CEF – Connecting Europe Facility).

Lucrările de reînnoire înseamnă aducerea liniei la viteza constructivă prin ridicarea restricţiilor şi a limitărilor de viteză, spune Drulă, care dă exemplul Magistralei 900 Bucureşti – Craiova: „Linia este construită pentru 120-140 km/h dar acum sunt restricţii şi de 30 km/h şi trebuie să le respecte orice tren. E vorba despre reparaţii de şine, terasament şi schimbătoare de cale (n.r. macazuri). Prin aceste intervenţii, de la trei ore şi jumătate se va reveni la parcursul de două ore din anii 80. Am cerut un miliard de euro prin PNRR pentru aceste reînnoiri pe care să le facem până în 2026”. Despre aceste intervenţii, Secretarul General al Ministerului Transporturilor, Andreea Moldovan spunea săptămâna trecută, la o conferinţă de specialitate, că se pot reface până la 100 de kilometri de linie pe an.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Concluziile ministrului Cătălin Drulă privind subfinanţarea reţelei feroviare din ţară (a şaptea ca lungime din Europa, potrivit CFR SA) se regăsesc şi într-un raport al Fundaţiei germane Friedrich Ebert care a prezentat recent un studiu intitulat „PNRR şi Căile Ferate”. Din document reiese că România este „lanterna roşie” în Europa, cu doar 27 % din bani ceruţi şi alocaţi pe ultimul exerciţiu bugetar. Spre exemplu, Bulgaria a avut 39%, iar Ungaria 35%.

Sursa foto: CFR Infrastructură

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. La CFR NU SE POATE!
    Niciodata!
    Sunt aceeasi Directori de 20 sau 30 de ani!
    Doar ca mai sunt rotiri de cadre de la CFR la CFR!
    Stau doi ani la o companie sau vreo autoritate pe pist de Director apoi la alta companie pe post de Director Adjunct.
    Samd.
    Evident ca doar conservarea postului conteaza!
    Investitii?
    Nu facem eforturi ca deranjăm si maine nu mai suntem Directori!
    YES MAN?

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.