Tronsonul I al Drumului Expres Craiova – Piteşti a fost cel mai dificil din punct de vedere al implementării, iar unul dintre factori a fost rezilierea contractului cu Tirrena Scavi, a explicat, luni, Valentin Mangu, şef implementare proiect în cadrul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

“Tronsonul 1 traversează unitatea administrativă teritorială Craiova, desprinzându-se din centura nordică a Craiovei, de la kilometru 0, printr-un nod rudier, traversând apoi localităţile Gherceşti, Pieleşti şi Robăneşti. În cadrul acestui obiectiv au fost construiţi 17,7 km de drum expres. Primul tronson al fost şi cel mai dificil din punct de vedere al implementării, având în vedere că în anul 2022 am fost nevoiţi să reziliem contractul cu antreprenorul Tirena Scavi, acesta intrând în insolvenţă şi ulterior, în 8 luni de zile, am reuşit să expertizăm lucrările executate de către antreprenorul Tirene Scavi, să lansăm procedura de achiziţie publică, să semnăm contractul în august 2023″, a spus Valentin Mangu, în cadrul unui eveniment de informare, scrie Agerpres.

Potrivit acestuia, construcţia obiectivului Drum Expres Craiova-Piteşti asigură o conexiune directă la reţeaua de transport TENT-T Core, reprezentată de coridorul IV Pan european, care va asigura accesibilitate la nivel naţional, dar şi internaţional pentru zona deservită de Drumul Expres.

“O parte dintre provocările acestui obiectiv au fost lucrările suplimentare executate, ca urmare a utilităţilor identificate suplimentar faţă de cele din studiul de fezabilitate, atât reţele electrice, cât şi partea de lucrări de ANIF. Totodată am avut extinderi de situri arheologice, cât şi situri arheologice descoperite noi iar în partea de început şi partea de final a drumului expres Craiova-Piteşti am avut o deviere de traseu. Primul tronson Craiova – Piteşti s-a deviat pe o porţiune de 8 km, ca o urmare a unor sonde de gaz, pe care a trebuit să le ocolim pentru că nu puteau fi relocate, iar pe finalul drumului expres Craiova – Piteşti de la kilometrul 116 până la 121 a trebuit să reconfigurat traseul din cauza faptului că au fost dezvoltate în zonă multe hale industriale care au fost pe fonduri europene şi a căror demolare nu a fost posibilă”, a declarat Valentin Mangu.

Beneficiarul proiectului este Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. iar Autoritatea de Management este Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.

Obiectivul general al proiectului este asigurarea unei infrastructuri de înaltă calitate între oraşele Piteşti şi Craiova, asigurând în acelaşi timp o legătură între cele două ramuri ale TEN-T Core Coridorul Rin-Dunăre din România. Proiectul urmăreşte îmbunătăţirea eficienţei economice a reţelei naţionale de transport din România şi creşterea mobilităţii prin reducerea timpilor de călătorie între Piteşti şi Craiova, generând astfel costuri reduse de călătorie. De asemenea, se mai au în vedere îmbunătăţirea accesibilităţii regionale şi naţionale prin asigurarea interconectivităţii regiunii de sud-vest a ţării cu Reţeaua naţională centrală TEN-T, îmbunătăţirea condiţiilor de siguranţă a traficului prin reducerea numărului de accidente, reducerea poluării aerului şi a zgomotului şi îmbunătăţirea calităţii vieţii populaţiei din zona proiectului prin redirecţionarea traficului de tranzit în afara numeroaselor localităţi traversate de infrastructura rutieră existentă.

Traseul drumului expres Craiova- Piteşti are o lungime de 121,185 km şi a fost divizat în 4 tronsoane. Valoarea totală a proiectului este de 4,93 miliarde lei.

Pe 31 iulie 2025 a fost deschisă circulația pe ultimii 12 km aferenți Tronsonului 4 Colonești – Pitești al Drumului Expres Craiova – Pitești, construit de UMB, anunță ministrul Transporturilor și șeful CNAIR.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

„Astăzi marcăm o etapă esențială pentru infrastructura rutieră a României, drumul expres Craiova – Pitești (DEx12) este complet finalizat și operațional! Odată cu recepționarea ultimului sector al tronsonului 4, în lungime de aproximativ 13 km, întreaga legătură rutieră de mare viteză dintre Craiova și Autostrada A1 este funcțională. Acest lucru permite, în premieră, circulația neîntreruptă pe un traseu de aproximativ 470 km de drum rapid: Craiova – Pitești – București (A1) – Autostrada de Centură a Capitalei Sud (A0) – Constanța (A2)”, a transmis ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban.

Construcția primului drum expres din România a costat 3, 1 miliarde de lei (fără TVA), sumă asigurată prin Fonduri europene nerambursabile (POIM și PT), a amintit șeful CNAIR Cristian Pistol.

VIDEO OFICIAL Moment istoric. A fost deschisă circulația pe ultimii 12 kilometri de pe Drumul Expres Craiova – Pitești / Șoferii pot circula neîntrerupt în regim de drum expres de la Craiova la Constanța pe aproape 470 de kilometri