Pe patru benzi de la București la Târgoviște : încep lucrările pentru modernizarea și lărgirea la 4 benzi pe DN 71 Bâldana-Târgoviște. CNAIR plătește constructorului ESTA (Turcia) 2 miliarde lei pentru refacerea întregului drum până la Sinaia

DN 71 Bâldana Sursa Google View

Constructorul ESTA (Turcia) începe în martie lucrările pentru modernizarea și lărgirea la 4 benzi pe DN 71 Bâldana -Târgoviște, o investiție foarte importantă pentru județul Dâmbovița și o altă variantă pentru ruta București-Sinaia (Valea Prahovei). Este primul mare contract al turcilor în România, a fost semnat în ianuarie 2023 pentru 870 de milioane lei și o durată de realizare de 36 de luni (un an proiectare și doi ani execuție). Pentru următoarea secțiune a DN 71, de la Târgoviște la Sinaia (59 km.) contractul de modernizare și consolidare pe profilul de o bandă/sens în valoare de aproape 1,2 miliarde lei a fost semnat tot cu ESTA în septembrie 2023, iar termenul pentru predarea proiectului tehnic este octombrie 2024.

De la București la intersecția Bâldana (Dâmbovița) DN 7, drumul vechi spre Pitești este la profil de 4 benzi, iar din martie se vor lărgi și restul de 44 kilometri până la Târgoviște, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, inginerul Ionuț Săvoiu (răspunde de domeniul feroviar) și a fost deputat de Dâmbovița : ,,Vineri, 16 februarie 2024 a fost un moment istoric pentru infrastructura rutieră națională din județul Dâmbovița care merită detaliat. Am participat alături de Corneliu Ștefan Președintele Consiliului Județean Dâmbovița la ședința comisiei tehnico-economice din cadrul CNAIR la avizarea Proiectului de autorizare pentru execuția lucrărilor de lărgire la 4 benzi a DN71 pe tronsonul Baldana-Târgoviște.

După aceast important moment, pe graficul de realizare a investiţiei urmează în scurt timp emiterea autorizației de construire de către Ministerul Transporturilor si Infrastructurii din România. Antreprenorul va avea dreptul legal să deschidă primele fronturi de lucru în șantier cu acordul supervizorului pentru relocari de utilități și lucrări de terasamente în intravilane pe secțiunile unde proiectele tehnice si de detaliu pot fi aprobate fără condiții suplimentare.
În paralel, se vor putea finaliza in scurt timp documentele necesare inițierii și emiterii Hotărârii de Guvern de expropiere. Este un lucru extrem de bun realizarea expropierilor la faza Proiectului de autorizare deoarece limitele cadastrale a terenurilor expropriate sunt stabilite pe baza unui proiect tehnic revizuit mai ales atunci cand SF ul este realizat cu ani in urmă. În acest fel vor fi evitate expropierile inutile și vor fi reduse la minim expropierilor suplimentare pe perioada realizării investiției.” secretarul de stat Ionuț Săvoiu.
În paralel cu modernizarea DN 71 Bâldana-Târgoviște, CNAIR așteaptă și finalizarea documentației tehnice pentru Drumul Expres București-Târgoviște ,,Valahia Expres”. Traseul final propus de TPF Inginerie este aprobat din toamna anului trecut, iar termenul estimat pentru Drumul Expres de 62 de km. este finalul anului 2028.
O ANALIZĂ Economedia privind alternativele la DN 1 Valea prahovei, în lipsa Autostrăzii Ploiești-Brașov puteți citi aici.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: