ANALIZĂ Alternative la aglomerația de pe DN 1 Valea Prahovei: În 2024 încep lucrările de modernizare pe DN 71 spre Sinaia, DN 73 Pitești – Brașov și Valea Doftanei / Ianuarie 2026, noul termen pentru finalizarea proiectării Autostrăzii Ploiești – Brașov

DN 71 Sinaia captură

În 2024 vor începe lucrările de modernizare pe DN 71 Bâldana – Târgoviște – Sinaia cu lărgire la 4 benzi până la Târgoviște și reabilitarea DN 73 Pitești – Brașov, două rute alternative pentru aglomerația de pe DN 1 Valea Prahovei. Totodată, în primăvară urmează să înceapă lucrările de modernizare/construire pe Drumul Județean Câmpina – Săcele, 25 de kilometri de drum județean și forestier pe Valea Doftanei. În lipsa autostrăzii Ploiești – Brașov care să asigure atât legătura între București și Brașov cât și accesul mai ușor al turiștilor în stațiunile de pe Valea Prahovei, autoritățile centrale și locale vor derula în 2024 câteva proiecte de investiții care ar trebui să ofere șoferilor variante decente pentru evitarea blocajelor de la Comarnic și Bușteni – Predeal.

Economedia a realizat o analiză a investițiilor Ministerului Transporturilor, Dezvoltării (CNI) și a CJ Prahova pentru modernizarea drumurile spre Valea Prahovei, Brașov și fluidizarea circulației între Comarnic și Predeal având în vedere că, noul termen pentru finalizarea proiectării Autostrăzii Ploiești – Brașov este ianuarie 2026.

Modernizare DN 71 Bâldana – -Târgoviște-Sinaia, contracte de 2 miliarde lei semnate cu ESTA (Turcia)

Lărgirea la 4 benzi a DN 71 Bâldana – Târgoviște și modernizare (reabilitare) la profilul actual pe DN 71 sunt cele mai mari contracte ale constructorului Esta (Turcia). Pentru lărgirea la 4 benzi Bâldana – Târgoviște pe 44 km. contractul a fost semnat la începutul anului 2023, iar etapa de proiectare se termină în martie 2024. Lucrările ar trebui să înceapă la primăvară și să dureze 2 ani. Pentru secțiunea de 59 de kilometri Târgoviște – Sinaia, contractul de peste un miliard de lei a fost semnat tot cu ESTA, proiectarea se termină în octombrie (contractual), iar execuția durează 36 de luni. Astfel, CNAIR investește 2 miliarde lei (40% fonduri europene) pentru legătura modernă (lărgire/consolidare) București – Târgoviște – Sinaia. Ar însemna o rută alternativă până la Sinaia sau spre Platoul Bucegilor, DJ 713 foarte circulat vara spre Piatra Arsă, Babele și Caraiman (Drumul Babelor).

Pe de altă parte, Centura Comarnic ar urma să fie terminată în cel mult doi ani și, cel mai probabil va elimina blocajul de la urcare Comarnic. Dacă pentru DN 71 sunt contracte semnate de modernizare/consolidare, pentru DN 72 A Târgoviște – Câmpulung, CNAIR nu are niciun proiect în derulare, ci doar plombări. De la Târgoviște la Câmpulung și Brașov drumul este prost, dar mai scurt decât prin Pitești.

Modernizarea DN 73 Pitești – Brașov, o nouă încercare la 10 ani de la primele lucrări

La 10 ani de la primele lucrări, CNAIR reia modernizarea DN 73 Pitești – Brașov, dar are constructor doar pe lotul mai ușor, Fundata – Bran – Brașov (contractul va fi semnat cu Viarom), nu însă și pe lotul greu cu serpentine Culoarul Rucăr – Bran unde Strabag a câștigat contestația la CNSC. Pentru modernizarea celor 36 km Fundata – Brașov, Viarom are termen de 18 luni.

Modernizarea DN 73 va permite o legătură București – Brașov, inclusiv pentru turiștii care merg la Predeal via DN 73 A Râșnov – Predeal. Pentru rezolvarea blocajelor de la intersecția DN 73 A Predeal, CNAIR a promis un sens giratoriu suspendat, dar licitația încă nu a fost lansată.

Construcții Erbașu modernizează Drumul Județean Câmpina – Săcele, pe Valea Doftanei

Constructorul Erbașu va începe lucrările pentru modernizarea Drumului Județean Câmpina – Săcele pe Valea Doftanei în 2024, chiar la primăvară pe tronsoanele care nu sunt supuse procedurii de expropriere, a anunțat Consiliul Județean Brașov. Pe 25 ianuarie a fost prima ședință de lucru cu responsabilii proiectului care se dorește o alternativă la DN 1 Valea Prahovei, chiar și a DN 1A Ploiești – Cheia – Săcele, varianta pentru camioane între Ploiești și Brașov (pe DN 1 este restricție pentru traficul greu pe timpul zilei de luni până vineri). Contractul pentru modernizarea DJ Câmpina – Săcele a fost semnat în primăvara anului 2023 pentru 300 milioane lei și este cel mai mare contract pentru infrastructura rutieră secundară semnat la Ministerul Dezvoltării/Compania Națională de Investiții. Pentru acest proiect cu o durată de execuție de 3 ani Erbașu caută șef de șantier și responsabil calitate drumuri, potrivit anunțurilor de angajare.

Centura Bușteni – Azuga. CNSC anunță decizia la contestația Ozaltin

Contractul pentru proiectarea și excuția Centurii Bușteni – Azuga (10 km) este unul dintre cele mai importante proiecte cu impact direct pentru fluidizarea circulației pe DN 1 Valea Prahovei. Consiliul Județean Parahova i-a desemnat câștigători pe prahovenii de la CONI (constructorul lotului 2 de pe Autostrada Moldovei), dar Ozaltin Turcia a depus contestație pe 15 decembrie 2023. La CNSC s-au pus concluziile scrise, etapă finală a deliberării, iar Consiliul este așteptat să anunțe decizia în câteva zile.

 Autostrada Ploiești – Brașov, ianuarie 2026, termen nou pentru finalizarea proiectării

În 2023, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu dădea asigurări că până la finalul anului (n.r 2023) va scoate la licitație un lot de 4 km între Codlea și Cristian, dar licitația încă nu a fost lansată. Noul termen contractual prelungit după 4 acte adiționale pentru finalizarea documentației tehnice (studiu de fezabilitate și proiect tehnic) pe care trebuie să o predea Consitrans este ianuarie 2026. Termenul inițial era septembrie 2024.

Comentarii

  1. Desfiintati parcarile de pe marginea drumului din Busteni si COmarnic si mai reduceti din trecerile de pietoni si aia e. 2 milioane maxim :))

      • Lasă taiti că vine și autostrada și iar o să miorlăiți că e aglomerat pe autostradă și că la fiecare accident or să moară câte cincizeci.

        Nu vă duce mintea nici până la veceu și înapoi.
        N-o să pricepeți în veci că dacă dublezi capacitatea unei șosele se vor trezi de două ori mai mulți să și-o plimbe pe acolo.

  2. Orice artificiu e foarte bun pentru politicieni, numai sa nu faca autostrada. Si sa faca drumuri cu beneficii numai pentru o mica mica parte de populatie.

    Inca o taraganare pana in 2026 pentru autostrada…
    Ca in 2026 proiectantul sa zica ca sa se desparta de contract fara nici un fel de probleme…

    Beneficiarul CNAIR, lasa proiectantul sa faca ce vrea, fara livrabile.

    Iar despre partea de la Ploiesti la Campina, dnul Grindeanu a afirmat ca nu se mai face ca “ramane asa”. Asta dupa fabulosul tunel propus din zona rafinarieri si a modificarii traseului cu toate ca a fost lasat culoar pentru autostrada.

  3. Proiectarea ar trebui licitat impreuna cu executia lucrari si ar trebui sa ajunga la firme serioase, de ex: Porr, Strabag, Umb, chiar si Wb. Cu date fixe, cu penalizari la nivelul de 10 000 euro / zi. Altfel nu o sa avem autostrada asta niciodata.

  4. “Noul termen contractual prelungit după 4 acte adiționale pentru finalizarea documentației tehnice (studiu de fezabilitate și proiect tehnic) pe care trebuie să o predea Consitrans este ianuarie 2026. Termenul inițial era septembrie 2024.”

    Consitrans va fi noul Search (pseudo)Corporation care ia banii si nu livreaza nimic nici dupa atatia ani pe un proiect care ar trebui sa fie de importanta nationala. CNAIR si MT tac si nu fac nimic in privinta asta, iar romanii tot pe DN1 isi pierd vremea.

  5. “noul termen pentru finalizarea proiectării Autostrăzii Ploiești – Brașov este ianuarie 2026”

    Vai de capul vostru!
    😁Grindă mai zi ceva!
    2030??

  6. La ce ajuta modernizarea DN 71?
    Unde se duce traficul!
    La Piatra Arsa se duc cocalarii de Bucuesti?
    Unde nu-i parcare!
    Sau se îngrămădesc in Sinaia cu bizonii ce vin de la Comarnic?
    Faceti dracului autostrada nu mai frecați menta cu absurditati!
    Pistol, Grindă,
    Faceti-va ca munciți!😵😵

    • Daca ai locui la Fieni ai realiza de ce e necesara modernizarea DN71! Dar nu asa., cu banii aruncati ca la canalizarea cu bani UE! Mai multe capete rotunde (aici Drula a avut partial dreptate) ar fi conchis ca prioritar este drumul expres Targoviste – A0 (centura Bucuresti), apoi modernizare la 4 benzi Targoviste – Fieni si in final modernizarea DN71 intre Fieni si Sinaia! Dar nimeni nu gandeste normal si nu masoara traficul pt ca nu mai iese parandaratul!

  7. Auzim doar de staționare particulara pe tronson ,dar pentru caz de necesitate nu auzim nimic ,armata are submarine ,elicoptere ,avioane ,portgenerali ,praf de pușcă și soldați mai puțin, șosele,poduri rutiere sau cf mai nu ,fabrici de utilitate în pensiile generalilor surpate ,fără supărare la MAI idem ,cum de unitățile de folos și bunăstare a tarii au devenit povara ? Sa întrebam politicul ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *