Modernizarea DN 73 Pitești-Brașov : CNSC admite contestația Strabag la contractul de 400 de milioane lei pentru lotul din județul Argeș /CNAIR îi desemnase câștigători pe bulgarii de la Groma Hold

Modernizare DN 73 Pitești Brașov termen oferte 17 august Sursa Foto : DRDP Brașov

Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a admis, în parte contestația Strabag la contractul de aprox. 400 de milioane lei pentru modernizarea lotului Câmpulung-Fundata de pe Drumul Național 73 Pitești-Brașov, prin urmare CNAIR nu poate fi semnat cu bulgarii de la Groma Hold desemnați câștigători. În decembrie 2023, CNAIR, prin Regionala de Drumuri Brașov a desemnat câștigătoare o asociere cu lider din Bulgaria, dar ARL Cluj (Strabag) a depus contestație pe 28 decembrie 2023. Pentru tronsonul Fundata -Brașov (36 km.) contractul va fi semnat cu Viarom (detalii aici).

În august 2023, constructori din România, Bulgaria și Turcia au depus oferte la contractele de aprox. 700 de milioane lei pentru modernizarea a 74 de kilometri dintre Câmpulung, Bran și Brașov, tronsonul din Culoarul Rucăr-Bran unde nu s-au făcut lucrări în cadrul contractului de acum 10 ani cu Azvi (detalii aici).

– LOT 1 km 54+050 – km 92+000, care cuprinde sectorul de pe teritoriul județului Argeș (Câmpulung – limita dintre județele Argeș și Brașov);

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

– LOT 2 km 92+000 – km 128+250, care cuprinde sectorul de pe teritoriul județului Brașov (limita dintre județele Argeș și Brașov – intrarea în municipiul Brașov). Proiectul prevede aducerea drumului la parametrii normali de funcționare și fluidizarea valorilor de trafic. Lucrările vizează, pe lângă lucrările de ranforsare și lărgire a carosabilului la minim 7 m, și modernizarea a 13 poduri, resistematizarea a 21 de intersecții, numeroase lucrări de consolidare, respectiv refacerea sistemului de evacuare a apelor pluviale. O schimbare importantă va fi și lărgirea la 4 benzi de circulație a sectorului cuprins între ieșirea din municipiul Brașov și intersecția cu drumul de legătură spre autostrada Râșnov – Cristian”.

Contestația ARL – Strabag pe care a studiat-o Economedia.

Decizia CNSC la contestația Strabag pentru DN 73 :

„DN 73 este un drum național european (E574) și se desfășoară pe teritoriul a două județe: Argeș și Brașov. Sectorul de la km 13+800 – km 42+850 și km 54+050 – km 92+000 se desfășoară pe teritoriul județului Argeș, iar sectorul de drum de la km 92+000 – km 128+250 pe teritoriul județului Brașov. Dintre cele 13 poduri care se regăsesc între km 54+050 – km 128+250, 7 poduri sunt parțial executate, 2 poduri sunt noi, 2 poduri au nevoie de lucrări complete de reabilitare, iar 2 poduri nu mai fac obiectul acestui proiect, fiind cuprinse în alte Contracte. Din 135 podețe, 19 au fost realizate în cadrul contractului reziliat, iar 116 au rămas de executat sau reparat.

Suplimentar faţă de soluţiile iniţiale, este prevăzută lărgirea la 4 benzi a drumului DN 73, între km 126+050 – km 128+250, pe 2,20 km, lărgire necesară datorită valorilor mari de trafic, precum și a geometriei drumurilor DN 73G și DN 73, km 128+250 – Brașov, ambele având profile de 4 benzi de circulație, zona unde în cadrul Studiului de Fezabilitate inițial era prevăzută menținerea platformei existente. Tot suplimentar sunt prevăzute fundaţii adâncite de parapeţi pe 7.266 m. Degradările constatate pe toată lungimea sectorului de drum studiat, pe care nu s-au realizat lucrări în cadrul contractului reziliat, sunt: fisuri și crăpături în stratul de uzură, pelade, faianțări, suprafețe cu ciupituri, suprafețe șlefuite, cedări de acostamente, rupturi de margine, degradări produse de lucrările de canalizări în special în localități. Degradările provocate de fenomenul de îngheț – dezgheț sunt: burdușirile, tasări, faianțări și văluriri”, arată Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare.

Ofertele de la constructori conform depunerii în SEAP:

1. Ofertant unic: ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş., Loturile: 2,

2. Ofertant unic: ANTREPRIZA DE REPARATII SI LUCRARI A R L CLUJ, Loturile: 1, 2,

3. Ofertant unic: ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş., Loturile: 1,

4. Ofertant unic: SELINA S.R.L., Loturile: 1,

5. Ofertant unic: VIAROM CONSTRUCT, Loturile: 2,

6. Asociere: ING SERVICE S.R.L. (Leader), Dömper, Duna Constructii Ro, VALDEK IMPEX S.R.L., Loturile: 2,

7. Asociere  SC GROUP CONCIF SRL (Leader), CHIRULLI ANDREA, DONAU GARTEN S.R.L., Loturile: 1, 2

8. Asociere: GROMA HOLD LTD (Leader), EVROPEISKI PATISHTA, SC GOTT STRASSE SRL, PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L., Loturile: 1,

9. Asociere: BOG’ART (Leader), TODINI COSTRUZIONI GENERALI S.p.A., ALPENSIDE, Loturile: 1.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.