Licitație pentru modernizarea DN 73 Pitești – Bran – Brașov. CNAIR vrea să termine lucrările începute acum aproape 10 ani

Modernizare DN 73 Pitești Brașov termen oferte 17 august Sursa Foto : DRDP Brașov

Compania de Drumuri a scos la licitație un contract de aproape 700 de milioane lei pentru modernizarea tronsonului Câmpulung (jud. Argeș) – Râșnov (Brașov) de pe DN 73 Pitești – Bran – Brașov, șosea pe care lucrările au început acum aproape 10 ani. Contractul pentru reabilitarea DN 73 Piteşti – Braşov (aproximativ 103 km) a fost semnat în 2011 cu asocierea Azvi – Straco pentru 275 milioane lei, lucrările au început de-abia în 2014 şi s-au blocat la 50%, din cauza proiectului tehnic vechi şi a costurilor de execuţie care nu mai puteau fi acoperite la valoarea reală.

Noul contract pe care l-a lansat Direcția de Drumuri și Poduri Brașov (DRDP Brașov) are o valoare cuprinsă între 688 și 748 milioane lei, include modernizarea șoselei pe o lungime totală de 74 de kilometri, din care 48 de kilometri în zona de munte, cu serpentine, Câmpulung-Fundata.

„Continuarea lucrărilor de modernizare a DN 73 între Câmpulung și Brașov, a intrat pe linie dreaptă. DRDP Brașov a publicat în SEAP anunțul pentru demararea licitației care are ca obiectiv execuția lucrărilor de modernizare a drumului între km 54+050 – km 128+250. Valoare estimata a investiției este de 688,5 milioane de lei fără TVA. Lungimea totală a sectorului vizat de modernizare este de 74,20 km iar lucrările au fost împărțite în două loturi:

– LOT 1 km 54+050 – km 92+000, care cuprinde sectorul de pe teritoriul județului Argeș (Câmpulung – limita dintre județele Argeș și Brașov);

– LOT 2 km 92+000 – km 128+250, care cuprinde sectorul de pe teritoriul județului Brașov (limita dintre județele Argeș și Brașov – intrarea în municipiul Brașov). Proiectul prevede aducerea drumului la parametrii normali de funcționare și fluidizarea valorilor de trafic. Lucrările vizează, pe lângă lucrările de ranforsare și lărgire a carosabilului la minim 7 m, și modernizarea a 13 poduri, resistematizarea a 21 de intersecții, numeroase lucrări de consolidare, respectiv refacerea sistemului de evacuare a apelor pluviale. O schimbare importantă va fi și lărgirea la 4 benzi de circulație a sectorului cuprins între ieșirea din municipiul Brașov și intersecția cu drumul de legătură spre autostrada Râșnov – Cristian”, a transmis DRDP Brașov.

De la Pitești la Brașov constructorul Maristar lucrează la noul pod peste Dâmbovița din zona Cheile Dâmbovicioarei (județul Argeș).

Captură Google

Sursa Foto : DRDP Brașov

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *