CNAIR semnează cu VIAROM contractul pentru modernizarea lotului Fundata-Brașov pe DN 73 Pitești-Brașov, un tronson cu o lungime de 36 de kilometri care include și lărgire la 4 benzi între ieșirea din Brașov și Drumul de Legătură A 3 Râșnov-Cristian, a anunțat luni, Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov (DRDP Brașov). Contractul cu antreprenorul român Viarom va fi semnat pentru oferta de 213 milioane lei și o durată de execuție de 18 luni. Viarom este constructorul care va lărgi DN 1, prima etapă a proiectului Centura Metropolitană Cluj Napoca.
Pe de altă parte, lotul dificil, de 38 kilometri dintre Câmpulung -Fundata este câștigat de constructorul bulgar Groma Hold, dar contestat de Strabag la CNSC după cum Economedia a explicat aici.
,,Am desemnat constructorii pentru finalizarea lucrărilor de modernizare a DN73, între Brașov și Câmpulung .
-DRDP Brașov urmează să semneze în cursul săptămânii viitoare contractul în valoare de 213,4 milioane de lei cu S.C. VIAROM CONSTRUCT S.R.L., declarat câștigător în urma procedurilor de achiziție publică. Menționăm că pentru acest lot de 36 de kilometri au fost depuse 4 oferte.
Investiția prevede, printre altele, lărgirea la 4 benzi de circulație a sectorului cuprins între ieșirea din municipiul Brașov și intersecția cu drumul de legătură spre autostrada Râșnov-Cristian.
–Pentru executarea lucrărilor de pe teritoriul județului Argeș (sectorul dintre Câmpulung și limita dintre județele Argeș și Brașov) a fost desemnată asocierea GROMA HOLD EOOD & EVROPEISKI PATISHTA AD & S.C. GOTT STRASSE S.R.L. & S.C. PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L., însă a fost înregistrată și o contestație din partea uneia dintre firmele ofertante, astfel semnarea contractului se mai amână. Pentru lucrările de modernizare de pe acest sector de 38 de kilometri au fost depuse 6 oferte, valoarea contractului fiind de 406,7 milioane de lei.
–Menționăm că lucrările vor dura 18 luni după semnarea contractelor și predarea amplasamentului către constructori, care vor putea începe imediat șantierul având în vedere că lucrările au deja proiect tehnic aprobat și autorizație de construire. Investiția prevede aducerea drumului la parametrii normali de funcționare și fluidizarea valorilor de trafic. Pe lângă lucrările de ranforsare și lărgire a carosabilului la minim 7 m, proiectul prevede și modernizarea a 13 poduri, resistematizarea a 21 de intersecții, numeroase lucrări de consolidare, respectiv refacerea sistemului de evacuare a apelor pluviale.” – a transmis DRDP Brasov.
În august 2023, constructori din România, Bulgaria și Turcia au depus oferte la contractele de peste 700 de milioane lei pentru modernizarea a 74 de kilometri dintre Câmpulung, Bran și Brașov, tronsonul din Culoarul Rucăr-Bran unde nu s-au făcut lucrări în cadrul contractului de acum 10 ani cu Azvi (detalii aici).
– LOT 1 km 54+050 – km 92+000, care cuprinde sectorul de pe teritoriul județului Argeș (Câmpulung – limita dintre județele Argeș și Brașov);
– LOT 2 km 92+000 – km 128+250, care cuprinde sectorul de pe teritoriul județului Brașov (limita dintre județele Argeș și Brașov – intrarea în municipiul Brașov). Proiectul prevede aducerea drumului la parametrii normali de funcționare și fluidizarea valorilor de trafic. Lucrările vizează, pe lângă lucrările de ranforsare și lărgire a carosabilului la minim 7 m, și modernizarea a 13 poduri, resistematizarea a 21 de intersecții, numeroase lucrări de consolidare, respectiv refacerea sistemului de evacuare a apelor pluviale. O schimbare importantă va fi și lărgirea la 4 benzi de circulație a sectorului cuprins între ieșirea din municipiul Brașov și intersecția cu drumul de legătură spre autostrada Râșnov – Cristian”.