Autostrada Ploiești – Brașov: Licitația pentru execuția lotului Cristian – Codlea (5 km) va fi lansată la începutul anului viitor / Pentru tot proiectul, Studiul de Fezabilitate este realizat doar 15%

DN 1 ieșire spre Făgăraș Sursa Foto : CNAIR

Licitația pentru construirea lotului Cristian – Codlea de pe Autostrada A3 Ploiești – Brașov va fi lansată la începutul anului 2024, imediat după ce proiectantul Consitrans predă documentația tehnică, a anunțat luni, pe șantierul Centurii Comarnic, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Este o amânare pentru că, până acum, termenul promis pentru lansarea licitației pe lotul de 5 kilometri a fost sfârșitul anului 2023 (detalii aici). Recent, directorul adjunct al Consitrans Petre Ene spunea la B1TV că Studiul de fezabilitate pe întregul proiect A3 Ploiești – Brașov este de doar 15%, iar întârzierea este cauzată de alegerea traseului și a variantelor tehnice.

„Ne ținem de target, ne ținem de țintă. Am spus că până la sfârșitul anului vom recepționa SF-ul (Studiul de Fezabilitate) și PT (Proiectul Tehnic) pentru începutul de autostradă, pe partea de Brașov (n.r. județul) și vom scoate la licitație imediat după Cristian – Codlea ceea ce înseamnă primul tronson care va fi scos în această perioadă, odată cu predarea SF-ului și a proiectului tehnic. Cei de la CNAIR sunt în această fază, de recepționare, deci imediat după vor fi scoase la licitație”, afirma Sorin Grindeanu. Luna trecută, Mariana Ioniță, secretar general Ministerul Transporturilor estima începerea lucrărilor în 2026-2027.

Contractul pentru proiectarea la cheie (studiu de fezabilitate, proiect tehnic) a fost semnat la începutul anului 2021 cu Consitrans și are termen de 30 de luni pentru Studiul de Fezabilitate și 6 luni pentru Proiect Tehnic, deci în septembrie trebuie predat SF-ul, ordinul de proiectare fiind dat în martie 2021.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Tronsonul de doar câțiva kilometri pe care l-a menționat ministrul Grindeanu va face practic legătura între nodul rutier de la Ghimbav al Autostrăzii Brașov – Făgăraș (contract de proiectare cu Search prelungit pentru 2024) și Centura Râșnov (Autostrada Râșnov – Cristian de 6,3 km).

Fostul ministru Cătălin Drulă acuza întârzierea majoră a proiectului:

Descrierea traseului – Alternativa 3 (80 km/h)

Km 0+000 al Alternativei 3 se află în zona km 68+100 al autostrăzii A3 București – Ploiești existentă. Traseul are o lungime de aproximativ 112+742 km, iar punctul de final se află la intersecția cu DN1, între localitățile Ghimbav și Codlea. Acesta include și un sector cu lungimea de 6,239 km care a fost dat în exploatare în luna decembrie a anului 2020.

Zona de munte: Între Km 49+700 – Km 52+150 traseul autostrăzii supratraversează linia C.F. 300, Râul Prahova și DN 1 printr-un viaduct cu lungime de 2.260 m, iar la intrare în localitatea Comarnic continuând printr-o succesiune de tuneluri și viaducte până în zona localității Posada.

La Km 59+000 după ieșirea din tunelul Posada urmează un viaduct care supratraversează Valea Floreiului, după care se înscrie între CF și DN 1, până la Km 61+700 când supratraversează cu un viaduct Râul Prahova și CF 300;

Între Km 62+000 – 65+000 traseul autostrăzii continuă pe partea stângă a CF Ploiești – Brașov, ocolind cimitirul Setu din Sinaia, iar la Km 65+200 supratraversează CF 300 și Râul Prahova, subtraversează DN1 prin tunel, la ieșirea din tunel traseul se continuă pe un viaduct peste Pârâul Valea Gagului de la Km 66+150, zonă în care se dezvoltă un nod rutier de tip B, în zona Valea Largă, pentru legătura cu DN1 și Stațiunea turistică Sinaia.

Între Km 66+000 – 72+000 traseul ocolește prin partea de est localitatea Sinaia, printr-o succesiune de poduri, viaducte și tuneluri. La Km 72+750 este prevăzut un nod rutier de tip B prin care se realizează legătura cu DN1 și localitățile Sinaia și Bușteni. Între Km 73+400 – Km 78+500 traseul autostrăzii ocolește stațiunea Bușteni prin partea dreapta, unde sunt necesare o succesiune de lucrări importante: poduri, viaducte, tuneluri și structuri de tipul cut and cover. La Km 78+500 este prevăzut un viaduct care traversează Râul Prahova, CF 300 și DN1.

Între Km 79+000 – Km 81+200 traseul autostrăzii ocolește Stațiunea Azuga prin partea stângă, unde sunt necesare o succesiune de lucrări importante: poduri, viaducte, tuneluri și structuri de tipul cut and cover. Între km 81+500 și 88+000 există o alternanță de poduri și viaducte, ce traversează zona muntoasă și supratraversează DN73A la Km 86+330 în localitatea Predeal; La km 86+230 interferează cu imobile aflate în administrarea M.A.P.N.

După ieșirea din tunel urmează un viaduct cu lungimea de 2.160 m pe lângă valea Parului Pietrosul, iar la Km 95+060 autostrada supratraversează cu un pasaj DN 73A. Între Km 96+000 și Km 100+000 traseul traversează o serie de pârâie și văi. La Km 100+230 autostrada este supratraversată de drumul județean DJ 101 cu un pasaj. În zona km 101+500 este prevăzut un nod rutier ce va face legătura cu DN73, dar și cu sectorul de autostradă (Râșnov – Cristian) dat în exploatare.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Minunat tovarasi!
    Pas cu pas baieti!
    Încă 5 km de autostradă gata in 5 ani sau chiar 10!
    Romania Dezvoltata de capete patrate!😵😵

  2. Niste inutili, an de an sunt oameni mai prosti, mai slabi, mai lenesi. Nu credeam ca poate fi o conducere mai proasta ca Dancila. Se POATE!

  3. Sa nu streseze proiectantul pentru Cristian – Codlea, unde e campie, terenul e plat si e nevoie de 2 noduri, la Cristian si Codlea si un pod peste un parau. Poate una sau doua supra traversari agricole.

    Autorizatia de mediu pe aceasta bucatica ar fi culmea sa dureze prea mult, in conditiile in care autostrada ar trece printre balastiere cand traverseaza raul Barsa.

    Daca nici bucata asta nu e in stare contractantul sa o faca pentru banii pe care i-au luat pana acum la restul sa nu ne astapam.

    Vedem si din partea CNAIR-ului o pacaleala de informare pe site-ul dedicat acestui tronson de autostrada Ploiesti – Brasov:
    https://ploiesti-brasov.ro/

    Si unii si altii seriosi.

  4. Acolo stau Bucurestenii la coada deoarece nu vor sa foloseasca alternativa cu transportul feroviar. Romanii stau la coada in multe zone din tara ….Romanaia nu este Bucuresti

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.