Autostrada Ploiești – Brașov: CNAIR a avizat traseul final care include 13 tuneluri cu o lungime de 12 kilometri și peste 60 de poduri și pasaje. Costul estimat este de 5,5 miliarde euro

DN1 Valea Prahovei, Ploiesti, Brasov Sursa foto: Imagini din dronă, CNAIR

CNAIR a avizat traseul final al Autostrăzii Ploiești – Brașov, proiect estimat la 5,5 miliarde euro, care include 13 tuneluri cu o lungime totală de 12 kilometri, peste 60 de poduri/pasaje de peste 28 de kilometri lungime și 12 noduri rutiere.

„Am avizat astăzi în CTE – CNAIR varianta finală de traseu pentru autostrada Ploiești-Brașov! În lungime totală de 112,7 km (cu sectorul Cristian-Râșnov) această autostradă va avea 12 noduri rutiere, 13 tuneluri (12,4 km) și 61 de structuri (28,75 km). Costul estimat pentru construcția autostrăzii este de 5,5 miliarde euro fără TVA. Autostrada Ploiești – Brașov va asigura conectivitatea între centrele turistice importante de pe Valea Prahovei (Comarnic, Sinaia, Azuga, Predeal, Brașov). Traseul autostrăzii traverseaza 23 de Unități Administrativ Teritoriale“, a transmis marți șeful CNAIR, Cristian Pistol.

Un tronson din județul Brașov în zona Ghimbav – Cristian care face parte din proiectul Autostrăzii Ploiești – Brașov va fi scos la licitație pentru execuție până la sfârșitul anului, spunea în mai, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Va fi primul lot lansat în licitație din traseul A3 Ploiești – Brașov după ce în 2020 s-a deschis lotul Râșnov – Cristian de 6 kilometri lungime. Tronsonul de doar câțiva kilometri pe care l-a menționat ministrul Grindeanu va face practic legătura între nodul rutier de la Ghimbav al Autostrăzii Brașov – Făgăraș (contract de proiectare cu Search prelungit pentru 2024) și Centura Râșnov (Autostrada Râșnov – Cristian de 6,3 km).

În replică, fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă a spus că proiectul Autostrăzii Ploiești – Brașov este blocat la doar 5% după un an și jumătate de mandat al ministrului Sorin Grindeanu. Contractul pentru proiectarea la cheie (studiu de fezabilitate, proiect tehnic) a fost semnat la începutul anului 2021 cu Consitrans și are termen de 30 de luni pentru Studiul de Fezabilitate și 6 luni pentru Proiect Tehnic, deci în septembrie trebuie predat SF-ul, ordinul de proiectare fiind dat în martie 2021.

Descrierea traseului – Alternativa 3 (80 km/h)

Km 0+000 al Alternativei 3 se află în zona km 68+100 al autostrăzii A3 București – Ploiești existentă. Traseul are o lungime de aproximativ 112+742 km, iar punctul de final se află la intersecția cu DN1, între localitățile Ghimbav și Codlea. Acesta include și un sector cu lungimea de 6,239 km care a fost dat în exploatare în luna decembrie a anului 2020.

Zona de munte: Între Km 49+700 – Km 52+150 traseul autostrăzii supratraversează linia C.F. 300, Râul Prahova și DN 1 printr-un viaduct cu lungime de 2.260 m, iar la intrare în localitatea Comarnic continuând printr-o succesiune de tuneluri și viaducte până în zona localității Posada.

La Km 59+000 după ieșirea din tunelul Posada urmează un viaduct care supratraversează Valea Floreiului, după care se înscrie între CF și DN 1, până la Km 61+700 când supratraversează cu un viaduct Râul Prahova și CF 300;

Între Km 62+000 – 65+000 traseul autostrăzii continuă pe partea stângă a CF Ploiești – Brașov, ocolind cimitirul Setu din Sinaia, iar la Km 65+200 supratraversează CF 300 și Râul Prahova, subtraversează DN1 prin tunel, la ieșirea din tunel traseul se continuă pe un viaduct peste Pârâul Valea Gagului de la Km 66+150, zonă în care se dezvoltă un nod rutier de tip B, în zona Valea Largă, pentru legătura cu DN1 și Stațiunea turistică Sinaia.

Între Km 66+000 – 72+000 traseul ocolește prin partea de est localitatea Sinaia, printr-o succesiune de poduri, viaducte și tuneluri. La Km 72+750 este prevăzut un nod rutier de tip B prin care se realizează legătura cu DN1 și localitățile Sinaia și Bușteni. Între Km 73+400 – Km 78+500 traseul autostrăzii ocolește stațiunea Bușteni prin partea dreapta, unde sunt necesare o succesiune de lucrări importante: poduri, viaducte, tuneluri și structuri de tipul cut and cover. La Km 78+500 este prevăzut un viaduct care traversează Râul Prahova, CF 300 și DN1.

Între Km 79+000 – Km 81+200 traseul autostrăzii ocolește Stațiunea Azuga prin partea stângă, unde sunt necesare o succesiune de lucrări importante: poduri, viaducte, tuneluri și structuri de tipul cut and cover. Între km 81+500 și 88+000 există o alternanță de poduri și viaducte, ce traversează zona muntoasă și supratraversează DN73A la Km 86+330 în localitatea Predeal; La km 86+230 interferează cu imobile aflate în administrarea M.A.P.N.

După ieșirea din tunel urmează un viaduct cu lungimea de 2.160 m pe lângă valea Parului Pietrosul, iar la Km 95+060 autostrada supratraversează cu un pasaj DN 73A. Între Km 96+000 și Km 100+000 traseul traversează o serie de pârâie și văi. La Km 100+230 autostrada este supratraversată de drumul județean DJ 101 cu un pasaj. În zona km 101+500 este prevăzut un nod rutier ce va face legătura cu DN73, dar și cu sectorul de autostradă (Râșnov – Cristian) dat în exploatare.

Sursa foto: Imagini din dronă, CNAIR

Comentarii

  1. 5.5 mld. EUR pentru ~112 km autostradă înseamnă ~50 mil. EUR pentru 1 km.
    Din bugetul de stat va fi imposibil de construit, pentru ca altfel nu ajunge de pensii speciale pentru oameni speciali.
    O sa vedem autostrada asta finalizată când vom zbura deja cu dronele peste Valea Prahovei.

  2. Zic sa impozitati cu 40% pensiile speciale cumularzii si parlamentarii ca sa se poate face acest ciot care se va uni cu alte cioturi.
    Va ramane un SF petru proiectul Romania Eșuata!

    În 2040 va fi gata.
    Merci,

  3. Deci dupa 20 de ani facem autostrada ca sa circulam cu 80 de km/h? Ok, inteleg ca e mai mult decat cu cat se circula acum in zona, dar ce autostrada e aia in care ai limita de viteza mai mica decat pe un drum judetean? Cine va respecta aceasta limita de viteza? Bucuria politstilor, care vor sta cu radarul “la panda”

  4. Mai bine faceti Brasov-Bacau + dati prioritate unor ingineri adevarati care sa optimizeze ce avem acum pe V Prahovei, traficul se poate imbunatatii considerabil, nu s-a facut nimic in 30 de ani pt imbunatatire (pasajele alea nu se pun, sunt o gluma)

  5. Vreti sa scăpați de contestații care durează ani de zile nimic mai simplu.
    1 Ori ce firma care depun o contestație aferente unei licitații la care a participat și a pierdut ,trebuie să depună o garanție de 10 procente din valoarea contractului și în cazul în care pierde contestație pierde și banii.
    2 Firma care a contestat o licitație nu mai are voie să conteste și a doua oară aceeași licitație.
    3 Firma care a facut trei contestații chiar și la licitații diverse nu mai are voie să conteste.
    4 Firmele care au întîrziere la executarea lucrărilor și li se reziliaza
    contractul timp de 3 ani nu mai pot participa la are licitații din domeniul infrastructurii rutiere și sînt obligate să predea proiectul de execuție beneficiarului, deoarece acesta a fost aprobat și plătit,
    astfel încît firma care cîștigă licitație de continuare a lucrărilor să
    aibe proiet avizat fara a avea bani de proiectere si timp de executare a proiectului..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *