Autostrada Ploiești – Brașov: Lucrările nu pot începe mai devreme de 2026-2027 (Mariana Ioniță, secretar general Ministerul Transporturilor)

DN 1 ieșire spre Făgăraș

Lucrările pentru construirea Autostrăzii A3 Ploiești – Brașov nu pot începe mai devreme de 2026-2027, apreciază Mariana Ioniță, secretar general al Ministerului Transporturilor și fost director general CNAIR. Mariana Ioniță a spus duminică, la B1 TV, că durata contractului pentru Studiul de Fezabilitate și proiect tehnic semnat în februarie 2021 cu firma Consitrans este de 5 ani (n.r. în realitate 42 de luni), dar pentru că este un contract ,,la cheie” avizele de mediu și procedura de licitație durează.

„Eu nu cred că va începe mai devreme de 2026-2027, pe acolo, în funcție de licitație, de acordul de mediu… de finalizarea studiului geotehnic. Este foarte important cum se face acest studiu geotehnic. Aici (n.r pentru Ploiești – Brașov) o să avem un proiect tehnic, deci vom scoate la licitație doar lucrările(n.r FIDIC Roșu), fără a mai fi spațiu pentru modificarea proiectului. Soluțiile pe care noi le scoatem la execuție trebuie să fie puse de înadată în operă, nemodificate. Orice modificare știți ce aduce. Predăm proiectul tehnic după ce ținem licitațiile. Am rezerva mea legată de licitații și de obținerea acordului de mediu”, a explicat Ioniță.

Datele oficiale CNAIR:

„Vineri, 12.02.2021, CNAIR a semnat cu SC CONSITRANS S.R.L.  contractul pentru  „Completare/Revizuire Studiu de Fezabilitate, elaborare Proiect Tehnic, pentru “Autostrada București – Brașov, tronson Ploiești – Brașov”. Valoarea contractului este de 46.554.284,02 Lei fără TVA, obiectivul fiind finanțat din Fonduri Europene Nerambursabile. Durata de realizare a serviciilor de proiectare este:

  • 30 de luni pentru Revizuirea/Completarea Studiului de Fezabilitate;
  • 6 luni pentru realizarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC);
  • 6 luni pentru Elaborarea Proiectului Tehnic de Execuție (PTE).”

În mandatul Marianei Ioniță, CNAIR a anulat licitația pentru Centura Comarnic la profil de autostradă (licitația lansată în mandatul Bode).

CNAIR a avizat în vară traseul final al Autostrăzii Ploiești – Brașov, proiect estimat la 5,5 miliarde euro, care include 13 tuneluri cu o lungime totală de 12 kilometri, peste 60 de poduri/pasaje de peste 28 de kilometri lungime și 12 noduri rutiere.„Am avizat astăzi în CTE – CNAIR varianta finală de traseu pentru autostrada Ploiești-Brașov! În lungime totală de 112,7 km (cu sectorul Cristian-Râșnov) această autostradă va avea 12 noduri rutiere, 13 tuneluri (12,4 km) și 61 de structuri (28,75 km). Costul estimat pentru construcția autostrăzii este de 5,5 miliarde euro fără TVA. Autostrada Ploiești – Brașov va asigura conectivitatea între centrele turistice importante de pe Valea Prahovei (Comarnic, Sinaia, Azuga, Predeal, Brașov). Traseul autostrăzii traverseaza 23 de Unități Administrativ Teritoriale“, spunea în iulie, șeful CNAIR, Cristian Pistol.

Un tronson din județul Brașov în zona Ghimbav – Cristian care face parte din proiectul Autostrăzii Ploiești – Brașov va fi scos la licitație pentru execuție până la sfârșitul anului, potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu. Va fi primul lot lansat în licitație din traseul A3 Ploiești – Brașov după ce în 2020 s-a deschis lotul Râșnov – Cristian de 6 kilometri lungime. Tronsonul de doar câțiva kilometri pe care l-a menționat ministrul Grindeanu va face practic legătura între nodul rutier de la Ghimbav al Autostrăzii Brașov – Făgăraș (contract de proiectare cu Search prelungit pentru 2024) și Centura Râșnov (Autostrada Râșnov – Cristian de 6,3 km).

În replică, fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă a spus că proiectul Autostrăzii Ploiești – Brașov este blocat la doar 5% după un an și jumătate de mandat al ministrului Sorin Grindeanu. Contractul pentru proiectarea la cheie (studiu de fezabilitate, proiect tehnic) a fost semnat la începutul anului 2021 cu Consitrans și are termen de 30 de luni pentru Studiul de Fezabilitate și 6 luni pentru Proiect Tehnic, deci în septembrie trebuie predat SF-ul, ordinul de proiectare fiind dat în martie 2021.

Km 0+000 al Alternativei 3 se află în zona km 68+100 al autostrăzii A3 București – Ploiești existentă. Traseul are o lungime de aproximativ 112+742 km, iar punctul de final se află la intersecția cu DN1, între localitățile Ghimbav și Codlea. Acesta include și un sector cu lungimea de 6,239 km care a fost dat în exploatare în luna decembrie a anului 2020. Zona de munte: Între Km 49+700 – Km 52+150 traseul autostrăzii supratraversează linia C.F. 300, Râul Prahova și DN 1 printr-un viaduct cu lungime de 2.260 m, iar la intrare în localitatea Comarnic continuând printr-o succesiune de tuneluri și viaducte până în zona localității Posada. La Km 59+000 după ieșirea din tunelul Posada urmează un viaduct care supratraversează Valea Floreiului, după care se înscrie între CF și DN 1, până la Km 61+700 când supratraversează cu un viaduct Râul Prahova și CF 300; Între Km 62+000 – 65+000 traseul autostrăzii continuă pe partea stângă a CF Ploiești – Brașov, ocolind cimitirul Setu din Sinaia, iar la Km 65+200 supratraversează CF 300 și Râul Prahova, subtraversează DN1 prin tunel, la ieșirea din tunel traseul se continuă pe un viaduct peste Pârâul Valea Gagului de la Km 66+150, zonă în care se dezvoltă un nod rutier de tip B, în zona Valea Largă, pentru legătura cu DN1 și Stațiunea turistică Sinaia.

Între Km 66+000 – 72+000 traseul ocolește prin partea de est localitatea Sinaia, printr-o succesiune de poduri, viaducte și tuneluri. La Km 72+750 este prevăzut un nod rutier de tip B prin care se realizează legătura cu DN1 și localitățile Sinaia și Bușteni. Între Km 73+400 – Km 78+500 traseul autostrăzii ocolește stațiunea Bușteni prin partea dreapta, unde sunt necesare o succesiune de lucrări importante: poduri, viaducte, tuneluri și structuri de tipul cut and cover. La Km 78+500 este prevăzut un viaduct care traversează Râul Prahova, CF 300 și DN1.

Între Km 79+000 – Km 81+200 traseul autostrăzii ocolește Stațiunea Azuga prin partea stângă, unde sunt necesare o succesiune de lucrări importante: poduri, viaducte, tuneluri și structuri de tipul cut and cover. Între km 81+500 și 88+000 există o alternanță de poduri și viaducte, ce traversează zona muntoasă și supratraversează DN73A la Km 86+330 în localitatea Predeal; La km 86+230 interferează cu imobile aflate în administrarea M.A.P.N. După ieșirea din tunel urmează un viaduct cu lungimea de 2.160 m pe lângă valea Parului Pietrosul, iar la Km 95+060 autostrada supratraversează cu un pasaj DN 73A. Între Km 96+000 și Km 100+000 traseul traversează o serie de pârâie și văi. La Km 100+230 autostrada este supratraversată de drumul județean DJ 101 cu un pasaj. În zona km 101+500 este prevăzut un nod rutier ce va face legătura cu DN73, dar și cu sectorul de autostradă (Râșnov – Cristian) dat în exploatare.

Sursa Foto : CNAIR

Comentarii

  1. Traseu extrem de complicat.
    Ironia este ca pana in 2026-2027 pâna cand se estimeaza inceperea construcției de autostrada nu vad cum s-ar termina marile inginerii gen:
    Autostrada Campina- Sacele.
    Centura Comarnic,
    Centura Busteni,
    Centura Azuga.
    Nu era mai bine sa se recunoasca:
    Mai oameni buni,
    Nu putem,
    Nu știm,
    Suntem incompetenti.😲
    Si nu se mai sifonau bani de catre CJ Prahova!😫😫
    Sa se facă Nimic!

  2. Nu băieți! Asta e gogorita care ni se servește de 35 de ani! Motivul e altul și nu vrea nimeni sa-i spună pe nume! O autostrada care va trece pe lângă cosmeliile din cele 3 “statiuni” de “răsunet mondial ” ,va lăsa cu ochii în soare investițiile de miliarde ale “cetățenilor de onoare ” ai acestora ,făcuți peste noapte proprietari “moca”, peste terenuri de construcții. Pe care, bineînțeles ,si’au ridicat hoteluri de zeci și zeci de camere! Și,au devenit partea cea mai odioasa a unui lobby murdar îndreptat împotriva noastră, a tuturor celor care străbatem în pas vioi cu mașina, cu 3 km. pe ora aceste 3 localități. Cred ca ati ghicit despre care localitati e vorba: Bușteni, Azuga și Sinaia! Nu o sa aveti autostrada in timpul vietii voastre si nici a copiilor vostri! Oricarei incercari de pornire a acestei investitii majore,de interes strategic pentru statul roman i se va impotrivi o liota enorma de la varf,nevazuta ,care va gasi mereu si mereu alte motive prin care sa amane la nesfarsit inceperea constructiei autostrazii. Iar voi obositi,tracasati,cu masina plina,va veti opri ca si acum in aceste anoste locatii ,pana la adanci batraneti! Pentru ca va va fi greu sa mai continuati sa mai conduceti dupa nervii pe care vi i-ati facut in trafic pana la aceste ” minunate statiuni” si veti opri ,cand nevasta va plange ca s-a saturat,copiii ca vor sa manance si sa doarma chiar si voi,sa va linistiti nervii si sa trageti o dusca, dupa 5 ore de la București la Azuga!!??… Dixit!

    • Probabil ca liota de potrivnici va fi condusa de Vlad Oprea ,Primarele Sinaiii care nu o sa mai poată termina Palatul cazemata ridicat pe Dealul Mânastirii Sinaia.
      Fara acte de proprietate sau autorizatie legala de construire.
      De unde sa mai curgă șpagile daca s-ar face urgent autostrada ce ar ocoli Sinaia?
      Nu ar da faliment toti rechinii imobiliari ce fac sgârâie nori fără autorizațe distrugând mediul?😲

  3. In 34 de ani nu au facut nimic, doar au furat. Au facut tentativa aia de autostrada Bucuresti Ploiesti, in loc sa inceapa de la Ploiesti spre Brasov. Poate nepotii nostri vor prinde autostrada Ploiesti Brasov. Guvernanti netrebnici

  4. Valeriu,
    Sunt prea multe interese si dezamagiri pentru acest traseu.
    O varianta economica ar fi, fara sa cunosc implicatiile geologice, traseul Banesti-Valea Doftanei, Brasov, cu doua iesiri pentru Sinaia si Predeal si cu o legatura spre Risnov .
    Ca varianta economica de transport marfa, o autostrada sau drum expres Ploiesti Targoviste , Gaiesti, A1 sau Curtea de Agres, cu legatura A1.

  5. Citesc cu uimire cum soferii de weekend recunosc cu nonsalanta ca isi doresc autostrada asta ca sa ajunga mai repede de la Bucuresti la statiuni fie pentru ski, fie pentru un gratar cu mici…
    Asta se numeste ‘interes national’ sau ‘interes strategic al Romaniei’.
    Pentru lamurirea unor treburi:
    Ruta STRATEGICA Constanta (port) – Bucuresti – Arad este mult mai scurta pe Valea Oltului (A1 Pitesti – Sibiu cu altitudinea maxima de circa 500m) fata de ocolul pe Valea Prahovei (A3 Comarnic – Brasov cu altitudinea maxima de circa 1000m la Sinaia, deci probleme cu deszapezirea pe timp de iarna).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *