CNAIR și constructorul Esta (Turcia) au semnat luni, 21 august contractul pentru modernizarea DN 71 Târgoviște-Sinaia, un proiect pe care PSD îl promitea încă din campania electorală 2016. Același constructor este în etapa de proiectare pentru segmentul Bâldana-Târgoviște, contract semnat în ianuarie 2023 după cum Economedia a scris aici.
Dacă modernizarea s-ar fi făcut prin POIM 2014-2023, România ar fi beneficiat de finanțare europeană de 85 %, însă prin PT 2021-2027, finanțarea de la Bruxelles este de doar 40 %.
DN 71 Sinaia – Târgoviște este foarte circulat pentru că asigură legătura, pe Drumuri Județene (Drumul Babelor) cu Padina și platorul Bucegi- asfalt fiind până la Piatra Arsă. Contractul are o durată de 4 ani, lucrările de modernizare înseamnă consolidarea șoselei mai ales pe serpentine (cota 1000), dar fără dublare la 4 benzi. Reabilitarea șoselei care poate deveni o alternativă la pentru ,,pâlnia” de la Comarnic se va face cu fonduri europene, a transmis luni, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu : ,, CNAIR a semnat astăzi contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a DN 71, sectorul Târgoviște – Sinaia ! Proiectul este important pentru decongestionarea traficului în zonă prin crearea unei variante alternative la DN1 și DN1A, oferind conducătorilor auto o altă conexiune între București, Târgoviște și Sinaia. Valoarea contractului este de 1,15 miliarde lei (fără TVA), iar constructorul turc are la dispoziție 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor de consolidare a celor 58,8 km dintre Târgoviște și Sinaia.”- Sorin Grindeanu.
La rândul său, directorul general CNAIR, Cristian Pistol a transmis că ruta este foarte importantă pentru economia și turismul din jud. Dâmbovița : ,,Am semnat astăzi contractul pentru modernizarea DN 71 între Târgoviște și Sinaia.! Asocierea Esta Insaat Sanayi Lojistik Ve Dis Ticaret Anonim Sirketi – S.C. Esta Construction Group S.R.L. – Gun Al Madencilik Insaat Nakliye Sanayi Ve Ticaret Anonim Sirketi are ca termen contractual 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor. Contractul în valoare de 1,158 miliarde lei fără TVA este finanțat prin Programul Transport. Modernizarea acestui sector al DN 71 va asigura o infrastructură rutieră de calitate în zona de nord a județului Dâmbovița, accesul facil dinspre Târgoviște către Peștera Padina și către alte obiective turistice din Parcul Natural Bucegi.”
Constructorul turc ESTA (cu sucursală la Moscova) a depus în septembrie 2022 singura ofertă la noua licitație CNAIR pentru modernizarea Drumului Național 71, tronsonul Târgoviște-Sinaia. Datele de pe pagina Companiei (cu meniu și în limba rusă) arată că ar fi pe poziția 115 într-un clasament mondial al constructorilor. Este a treia licitație pentru reabilitarea șoselei, ultima licitație, lansată în septembrie 2021 fiind anulată după ce singura ofertă depusă, tot a ESTA a fost declarată neconformă/inacceptabilă. Spre deosebire de ultima licitație care avea 12 luni proiectare și 24 de luni execuție, CNAIR extinde termenul de execuție la 36 de luni, mare parte din traseu fiind în zonă de munte unde se poate lucra mai puține luni din an. Modernizarea sectorului înseamnă lucrări de consolidare, dar cu menținerea platformei drumului la o singură bandă/sens, spre deosebire de sectorul Bâldana -Târgoviște care se lărgește la 4 benzi.