ARF a primit 200 de milioane Euro din Fondul de Modernizare pentru achiziția a 9 trenuri de lung parcurs și 23 de locomotive noi

CFR Călători ofertă modernizare 27 vagoane Sursa foto: Facebook/CFR Călători

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) are asigurată o finanțare europeană de 204 miliaone de Euro prin Fondul de Modernizare pentru achiziția a 9 trenuri IR de lung parcurs și a 23 de locomotive electrice. Prin Fondul de Modernizare este finanțat și contractul semnat în ianuarie 2024 cu PESA (Polonia) pentru 62 de trenuri Regio, de scurt parcurs, iar cele 236 de milioane de Euro alocate, inițial în PNRR pentru electrificare CFR (Constanța-Mangalia și Videle -Giurgiu) au fost transferate în Fondul de Modernizare.

,,Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) anunță asigurarea finanțării nerambursabile europene din Fondul de Modernizare(FM), a propunerii de investiție: Sprijinirea reducerii consumului de energie prin eficiența energetică în sectorul transporturilor – material rulant durabil pentru serviciile de lung parcurs. Decizia, confirmată în baza prevederilor art. 10d(6) din Directiva 96/61/EC, de către Banca Europeană de Investiții (BEI), prevede asigurarea finanțării în valoare de 204 milioane Euro.

Obiectivul principal al investiției îl reprezintă îmbunătățirea eficienței energetice în transportul feroviar din România și este în concordanță cu țintele Planului Național Integrat în domeniul Energiei și Schimbărilor Climatice (PNIESC) pentru România, ce prevede măsuri susținute de modernizare a transportului public urban și a căilor ferate și care pot contribui semnificativ la reducerea consumului final de energie în transport. Propunerea de investiții vizează un proiect de anvergură pentru perioada 2024-2027 și se referă la înlocuirea unor locomotive vechi cu material rulant nou, și anume: 9 trenuri interregionale de lung parcurs și 23 de locomotive electrice. Precizăm că un rol major în elaborarea documentației aferente evaluării acestei propuneri de investiții, de către experții BEI, l-a avut echipa de specialiști ai Direcției Generale Programe Europene Transport, din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI), care în timp record a reușit să promoveze această nouă achiziție de material rulant nou al cărei beneficiar, în numele Statului Român, este ARF (în calitate de agenție de implementare).” a transmis ARF.
FM este unul din instrumentele cheie care contribuie la obiectivele Pactului ecologic European, prin sprijinirea unei tranziții juste din punct de vedere social către o economie verde.
Fondul de Modernizare ar putea fi varianta de rezervă pentru transferul finanțării POIM pentru cele 37 de trenuri InterRegio de la Alstom. Deși primul tren a fost livrat în decembrie 2023, rama nu a fost pusă în circulație fiind în teste și în următoarele luni.

Sursa foto: Facebook/CFR Călători

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *